ردپای آل سعود در انفجار شیمیایی غوطه شرقی

ردپای آل سعود در انفجار شیمیایی غوطه شرقی
جمعه 12 مهر 1392 - 22:59

منابع دیپلماتیک روس اعلام کردند: استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی در ریف دمشق توسط یک گروه ویژه اعزامی از سوی عربستان سعودی طراحی و اجرا شده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی روسیاالیوم به نقل از یک منبع مطلع روسی گزارش داد: اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف حاکیست، یک گروه اعزامی از طرف عربستان که از طریق اردن وارد سوریه شده بود و در چارچوب گروه لواء الاسلام فعالیت داشت، اقدام به این جنایت نمود.  
یک منبع دیگر افزود: حمله شیمیایی روز 21 اوت 2013 میلادی به غوطه شرقی و تحولات پس از آن، نوعی تنش در جامعه سوریه ایجاد کرد و باعث تفسیرها و تحلیل های سیاسی مشمئز کننده ای شد.  
وی ادامه داد: لذا طرف های سوری با اندیشه های سیاسی گوناگون و حتی برخی طرفهای مخالف می کوشند اطلاعات خود درباره این جنایت و عاملان پشت پرده آن را در اختیار دیپلمات ها و پرسنل هیات های بین المللی فعال در سوریه قرار دهند.
مقام های روس بارها اعلام کردند که استفاده از سلاح شیمیایی به تاریخ 21 اوت 2013 در ریف دمشق اقدامی تحریک آمیز بوده که مخالفان مسلح در ورای آن بودند. 
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تازگی گفت: محققان سازمان ملل متحد باید سایر مناطق را مورد بازرسی قرار دهند.
وی افزود: به باور مسکو، مخالفان نظام سوریه از استفاده معارضین مسلح از سلاح شیمیایی در خان العسل در ریف حلب اطمینان دارند امری که کارشناسان روس پس از تحقیق، به آن تاکید نمودند.
    
 

پربیننده ترین خبرها