شهادت ده ها تن از زائران امام جواد (ع) + فیلم

يکشنبه 14 مهر 1392 - 08:36

حمله تروریستی به زائرانی که برای شرکت در مراسم شهادت امام جواد(ع) به سوی مرقد مطهر آن حضرت و امام موسی کاظم (ع) در منطقه کاظمیه بغداد در حال حرکت بودند، 49 شهید و 70 مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این حمله تروریستی بر روی پل "ائمه" که شهرک اعظمیه بغداد را به کاظمیه وصل می کند روی داد.
پایگاه سومریه نیوز به نقل از منابع پلیس عراق اعلام کرد که شامگاه دیروز یک تروریست با بستن کمربند انفجاری خود را در میان زائرانی که از منطقه اعظمیه در شمال بغداد به سمت منطقه کاظمیه برای زیارت حرم امام موسی کاظم در سالروز شهادت امام جواد(ع) در حرکت بودند، منفجر کرد.
از سوی دیگر منابع امنیتی و پزشکی عراقی اعلام کردند بر اثر انفجار تروریستی در داخل قهوه خانه ای در منطقه بلد واقع در شمال بغداد 12 کشته و 35 زخمی بر جای گذاشت.
به گفته این منابع، فرد انتحاری خود را در داخل این قهوه خانه منفجر کرد که این امر منجر به کشته و زخمی شدن افراد حاضر در این مکان شد.

همچنین سایت سومریه نیوز به نقل از یک منبع پزشکی در منطقه بلد، شمار کشته های این انفجار را 15 نفر و زخمی ها را 32 تن اعلام کرد.

در یک اقدام تروریستی دیگر، بر اثر انفجار یک بمب در مقدادیه در نزدیکی بعقوبه (شمال بغداد) یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها