هشدار مسئولان مصری درباره تظاهرات ضد ارتش

هشدار مسئولان مصری درباره تظاهرات ضد ارتش
يکشنبه 14 مهر 1392 - 11:49

مسئولان مصری با هشدار درباره پیامدهای برگزاری تظاهرات امروز ضد ارتش، تهدید کردند که با قاطعیت با این "فتنه انگیزی و توطئه ها" برخورد خواهند کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد المسلمانی" مشاور اطلاع رسانی رئیس جمهور موقت مصر، معترضان را به اجرای ماموریت "مزدوران" کشورهای خارجی متهم کرد.
"ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و رد کودتا" از مصری ها خواسته است که در چهلمین سالروز جنگ اکتبر بین اعراب و رژیم صهیونیستی به خیابانها و میادین بیایند.
این ائتلاف و اکثریت اعضای آن متشکل از اسلامگرایان و گروه اخوان المسلمین از هواداران "محمد مرسی" رئیس جمهور معزول مصر هستند و با نقش ارتش در صحنه سیاسی این کشور مخالفند. این ائتلاف ارتش را مسئول تعرض به مشروعیت و دموکراسی در مصر می داند.
ارتش مصر محمد مرسی رئیس جمهور را در سوم ماه ژوئیه گذشته بعد از اعتراضات سراسری از قدرت عزل کرد.
خبرگزاری خاورمیانه به نقل از المسلمانی نوشت: معترضان با تظاهرات علیه ارتش در سالروز جنگ اکتبر، ماموریت مزدوران را اجرا می کنند و نه فعالان ... شایسته نیست که درگیری بر سر قدرت را به درگیری با کشور تبدیل کرد.
با این حال، مخالفان تأکید کرده اند که به ارتش مصر احترام می گذارند، اما به فرماندهان کنونی آن معترضند و آنها را به دخالت در سیاست متهم می کنند.

مسئولان تدابیر امنیتی را در همه شهرها و تاسیسات راهبردی بعد از درگیری های روز جمعه تشدید کرده اند. در این درگیری ها دستکم چهار نفر کشته شدند.
وزارت کشور مصر هشدار داد که با هرگونه تلاش برای فلج کردن کار نهادها و بستن جاده ها یا تلاش برای فتنه انگیزی و توطئه مقابله خواهد کرد.
"محمد ابراهیم" وزیر کشور مصر در نشستی با دستیارانش گفت: این وزارتخانه با نهایت قاطعیت با چنین اقداماتی برخورد و با هرگونه قانون شکنی مقابله خواهد کرد.
ارتش مصر راههای منتهی به میدان های التحریر و رابعه العدویه و کاخ ریاست جمهوری را برای جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به آنجا بسته است.
وزارت کشور مصر در بیانیه دیگری تاکید کرد که با قاطعیت کامل با هرگونه رفتار غیرقانونی و خشونت طرفداران گروه اخوان السملمین، برخورد خواهد کرد.
گروه اخوان المسلمین ارتش را به کودتا و برهم زدن روند دموکراسی با عزل کردن مصری از قدرت به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب این کشور براساس انتخاباتی آزاد، متهم می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها