28 نفر در درگیری های مصر کشته شدند

28  نفر در درگیری های مصر کشته شدند
يکشنبه 14 مهر 1392 - 20:34

العالم - درگیری های امروز (یکشنبه) طرفداران اخوان المسلمین مصر با مخالفان و نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این کشور دست کم 28 کشته برجای گذاشت.

دردرگیری های روز یکشنبه دست کم 94 نفر از طرفین نیز مجروح شدند.

این در حالی است که مردم مصر در جشن چهلمین سالگرد پیروزی ارتش کشور خود بر ارتش اسرائیل در جنگ اکتبر 1973 در میدان التحریر قاهره و دیگر میادین تجمع کرده و شعارهایی در حمایت از ارتش و مخالفت با فتنه و آشوب سرمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حداقل چهار نفر در درگیری طرفداران و مخالفان اخوان المسلمین در استان المنیا در جنوب مصر کشته شدند.

درگیری طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر در قاهره پایتخت این کشور نیز منجر به زخمی شدن دهها نفر و کشته شدن یکی از طرفداران مرسی در میدان الدقی شد.

پیش از این رسانه ها از کشته شدن یک شهروند مصری در درگیری بین حامیان محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر و مخالفان او در المنیا خبر داده بودند.

ارتش خودروهای زرهی بیشتری را در قاهره مستقر کرده است زیرا طرفداران مرسی چندی پیش مردم را برای مشارکت در تظاهرات علیه ارتش فراخوانده بودند.

طرفداران مرسی ارتش را به کودتا و عزل رئیس جمهوری منتخب متهم می کنند.

نیروهای ضد شورش نیز با گاز اشک آور و گلوله های جنگی و پلاستیکی طرفداران مرسی را که در اماکن مختلف تجمع کرده بودند ، متفرق کردند.

ارتش پس از تظاهرات گسترده مخالفان محمد مرسی در روز 30 ژوئن که خواستار کناره گیری وی از قدرت بودند، اقدام به عزل مرسی در روز 3 ژوئیه کرد.

در استان اسکندریه در شمال مصر نیز صدها طرفدار محمد مرسی با مخالفان درگیر شدند و نیروهای امنیتی تعدادی از طرفداران مرسی را که با خود سلاح سرد و اعلامیه حمل می کردند ، بازداشت کردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها