دیدار سران مصر و اردن در امان

دیدار سران مصر و اردن در امان
سه شنبه 16 مهر 1392 - 21:15

العالم - "عدلی منصور" رئیس جمهور موقت مصر در دیدار با عبدالله دوم پادشاه اردن در امّان، به بررسی توسعه روابط دوجانبه در بخش های مختلف خصوصاً بخش اقتصادی و مسائل منطقه ای و جهانی پرداخت.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عدلی منصور امروز (سه شنبه) در راستای اولین سفر خارجی خود که از عربستان آغاز شد، سفری یک روزه به امان داشت.
"روسیا الیوم" نوشت: عبدالله دوم و عدلی منصور در این دیدار بر لزوم تداوم جلسات کمیته عالی مشترک مصر واردن جهت توسعه همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف از جمله انرژی، اقتصاد و تجارت تأکید کردند.
سران مصر و اردن همچنین در این دیدار به مساله مذاکرات تشکیلات خودگردان در فلسطین و رژیم صهیونیستی پرداخته و از تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس راه حل  "تشکیل دو کشور" و طرح موسوم به "صلح عربی" حمایت کردند. 
پادشاه اردن و رئیس جمهوری مصر اعلام کردند که اقدامات یکجانبه "اسرائیل" (رژیم صهیونیستی) در شهرک سازی و تعرض این رژیم به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس، مانع تداوم مذاکرات صلح می شود. 
عبدالله دوم درباره بحران سوریه نیز گفت: اردن از حل وفصل سیاسی بحران سوریه برای پایان دادن به آلام مردم این کشور و حفظ تمامیت ارضی آن حمایت می کند و همچنان به تلاش های خود برای تأمین مایحتاج پناهندگان سوری مقیم اردن ادامه می دهد.
عدلی منصور امروز امان را ترک کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها