دانشجویان در ترکیه سران مخالفان سوریه را غافلگیر کردند

دانشجویان در ترکیه سران مخالفان سوریه را غافلگیر کردند
چهارشنبه 17 مهر 1392 - 10:37

دانشجویان دانشگاه استانبول، خواستار اخراج "جورج صبرا" و "عبدالباسط سیدا" از سران مخالفان سوریه از ترکیه شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دانشجویان معترض دانشگاه استانبول با شرکت درهمایشی که با حضور جورج صبرا و عبدالباسط سیدا برگزار شد، تصاویری از قربانیان جنایت های جبهه النصره در سوریه را در دست گرفتند و مخالفان را قاتل خواندند و خواهان اخراج این دو نفر از ترکیه شدند .. این دانشجویان تأکید کردند که آنها باید به آمریکا که به آن وابسته هستند بروند.

سانا گزارش داد: تظاهرکنندگان همچنین در شعارهای خود حزب عدالت و توسعه (حاکم) ترکیه را در جنایتهای ارتش آزاد شریک دانستند.

یک دانشجوی ترک خطاب به جورج صبرا و عبدالباسط سیدا گفت: خواستم در این همایش یک خطکش مهندسی با خودم بیاورم ولی نیروهای امنیتی مانع شدند؛ امیدوارم که آنها این خطکش را به شما برسانند .. این خطکش برای یادبود دوستانمان است که در انفجار دانشگاه دمشق کشته شدند.

یکی دیگر از دانشجویان اظهار داشت: به خوبی می دانیم که سوریه از نظر مخالفان ، همان انفجارهایی است که الریحانیه را لرزاند و براثر آن 52 نفر کشته شدند. و از نظر آن ها ، سوریه همان زنانی هستند که مورد تعرض واقع شدند و همان انفجارهایی بود که دانشگاه دمشق را لرزاند.

این دانشجو درحالیکه درمیان تشویق دانشجویان دیگر به سخنانش ادامه می داد ، افزود: من اهل انطاکیه هستم و الریحانیه و دمشق را می شناسم، و از اتفاقاتی که درآن جا افتاد مطلع هستم... شما دروغگو هستید و ما بار دیگر به عنوان جوانان ترکیه اعلام می کنیم که همواره حامی مردم و جوانان سوری هستیم.

این دانشجوی ترک به اعضای " شورای استانبول " هشدار داد و گفت: به هرجایی که بروید ، از شراره روشنفکری درامان نخواهید بود و هراندازه که بخواهید سوریه را درظلمت و تاریکی نگاه دارید ، نخواهید توانست... شما افرادی خبیث هستند که باید به جایی که وابسته به آن هستید یعنی آمریکا بروید و در آن جا مخفی شوید.

یک دانشجوی دیگر اظهار داشت: شما هرجا که بروید ، تظاهرات ضد شما برگزار می شود و شما گمان می کنید که می توانید جای امنی پیدا کنید ، ولی اینگونه نیست.

درپایان دانشجویان دانشگاه استانبول شعار می دهند: " ای ارتش آزاد قاتل ، از دانشگاه خارج شو".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها