فروش جنگ افزارهای حاوی مواد هسته‌ای به عربستان

فروش جنگ افزارهای حاوی مواد هسته‌ای به عربستان
چهارشنبه 17 مهر 1392 - 15:11

روزنامه "دیلی میرور" از موافقت دولت انگلیس برای صادرات جنگ افزارهای حاوی مواد هسته ای، بمب های گازی و مواد اشک آور به عربستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه تأکید کرد، دولت انگلیس با صادرات سلاح های حاوی مواد هسته ای، مواد شیمیایی، بمب، موشک، تجهیزات سرکوب و قطعات هواپیماهای بدون سرنشین به رژیم های سرکوبگر موافقت کرده است.
بر اساس این گزارش، دولت انگلیس اخیرا مجوز صادرات 50 هزار قبضه سلاح را صادر کرده است. این تسلیحات از سال 2010 تحت مراقبت و کنترل بوده اند. از این میان 1900 قبضه سلاح تحت نظارت به مصر صادر خواهد شد.
دیلی میرور می نویسد: تركيبات دوتريوم كه در سلاح هاي حاوی مواد هسته‌اي استفاده مي شود، از جمله توليدات خطرناكي است كه دولت انگليس اجازه صدور آن را به عربستان داده است. علاوه بر دوتریوم، بمب هاي گازي و ديگر مواد اشك آور به عربستان صادر خواهد شد.
دولت انگلیس همچنین با صادرات تجهیزات دیگری مانند قطعات هواپیماهای بدون خلبان، برخی بمب ها و اجزای موشک به ترکیه موافقت کرده است. صادرات این تجهیزات به ترکیه در حالی صورت می گیرد که دولت انگلیس از سرکوب اعتراضات در این کشور در تابستان سال جاری انتقاد کرده بود.
سخنگوی حرکت فراگیر مردمی "مبارزه با تجارت سلاح" به روزنامه دیلی میرور گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که فروش سلاح به رژیم های سرکوبگر متوقف شود، اما دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با هدف بازاریابی برای سلاح های انگلیسی به برخی کشورهای سرکوبگر منطقه سفر می کند.
كميته پارلماني انگليس ماه گذشته از دولت اين كشور خواست دلايل صدور مجوز ادوات نظامي به مبلغ ۸۰ ميليون پوند را در طول سه ماه اول سال جاري توضيح دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها