انتقاد بی‌سابقه شاهزاده عربستانی از "توطئه" آمریکا

انتقاد بی‌سابقه شاهزاده عربستانی از
چهارشنبه 17 مهر 1392 - 21:11

یک شاهزاده عربستانی از وجود " توطئه‌ای آمریکایی " علیه چند کشور عربی از جمله مصر و بحرین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، طلال بن عبدالعزیز شاهزاده عربستانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به نظر می رسد اصطلاح "آشوب خلاقانه" که ابتکار کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه دولت جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا بود، تنها بخشی از توطئه های چند جانبه غرب است که با گذشت زمان فاش خواهد شد.  

شاهزاده طلال افزود: برخی رسانه ها به نقل از ژنرال " هِنری هیو شِلتون" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا نقل می کنند که باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور، علیه نظام های مصر و بحرین توطئه می کند.

طلال در ادامه نوشت: در واکنش به انتشار اظهارات ژنرال شلتون باید گفت که اولاً نظریه "توطئه"، واقعیتی آشکار و معلوم  است، هر چند برخی افراد آن را انکار می کنند؛ ثانیاً اظهارات این ژنرال آمریکایی نشان می دهد که برخی طرف ها علیه همه کشورهای عربی توطئه می کنند؛ ثالثاً ما ملل عرب با ضعف و اراده سست خود، برای توطئه چینی و طمع ورزی بهانه به دست دیگران می دهیم.  

این شاهزاده عربستانی سپس آورده است: تا زمانی که ملل عرب تغییری در اوضاع خود ایجاد نکنند و امور لازم الاجرا را انجام ندهند؛ فاش کردن توطئه ها هیچ فایده ای نخواهد داشت، زیرا توطئه ها  یکی پس از دیگری علیه ملل عرب آماده و اجرا می شود به قول معروف "شکار هر چه از خود ضعف نشان بدهد، شکارچی بیشتر طمع می کند".

این اظهارات در حالی مطرح می شود که برخی گزارش های منتشره در کشورهای غربی وعربی حاکیست که دولت باراک اوباما در دو سال گذشته علیه نظام های مصر و بحرین توطئه چینی می کرده است. 

البته به نظر می رسد در کنار هم قرار دادن مصر و بحرین در گزارش های مذکور و تاکید این شاهزاده عربستانی بر آن، خود "توطئه"ای دیگر بر ضد انقلابیون بحرین باشد تا آمریکا را با تغییر احتمالی رژیم بحرین موافق نشان بدهد، در حالی که آمریکا به دلیل استقرار ناوگان پنجم خود در بحرین و دیگر منافعی که ادامه کار رژیم آل خلیفه برای واشنگتن در بر دارد، از مهمترین حامیان این رژیم بوده است.

پربیننده ترین خبرها