آیا معارضین داخل و خارج سوریه، باهم به ژنو2 می‌روند؟

آیا معارضین داخل و خارج سوریه، باهم به ژنو2 می‌روند؟
چهارشنبه 17 مهر 1392 - 23:01

دبیر حزب مخالف "اراده مردمی" سوریه، احتمال متحد شدن مخالفان داخل این کشور و مخالفان خارج نشین را رد کرد و گفت: مخالفان خارج نشین معتقد به اصول و مبانی ملی سوریه نیستند و توطئه های خارجی را اجرا می کنند.

علاء عرفات امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خواستار مشارکت احزاب و گروه هایی در کنفرانس ژنو 2 است که می خواهند سوریه متحد و یکپارچه باقی بماند و با هر گونه تقسیم و تجزیه سوریه مخالف هستند که این خواسته لاوروف مطابق با منافع سوریه و ملت این کشور است.

عرفات گفت: مخالفان داخل سوریه با مخالفان خارج نشین که هیچ اعتقادی به مبانی ملی این کشور ندارند، کلاً تفاوت دارند لذا ارسال هیأتی واحد به ژنو که نماینده این دو دسته از مخالفان باشد، غیرممکن است.

دبیر حزب اراده مردمی سوریه افزود: مخالفان خارج نشین می خواهند سیاست هایی را اجرا کنند که این سیاست ها مغایر با منافع ملی سوریه است.

وی افزود: مخالفان داخل سوریه پایبند به منافع ملی، تمامیت ارضی هستند و خواهان ایجاد اصلاحات ریشه ای برای پیشبرد کشور می باشند و می خواهند که کشورشان در جبهه "مبارزه با اسرائیل و آمریکا" باقی بماند.

سیاستمدار سوری ادامه داد: اتحاد مخالفان داخل سوریه و مخالفان خارج نشین، خیال باطل است. فقط باید مخالفان داخل را متحد کرد و این در حالی است که شرایط برای متحد کردن مخالفان داخل کشور فراهم شده است.

عرفات اعلام کرد: مخالفان داخل سوریه با هر گونه دخالت خارجی مخالفت می کنند و تجاوز به سوریه را تأمین کننده منافع دشمنان می دانند.

MKH-9-10:32

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها