چرا نخست وزیر لیبی ربوده شد؟

پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 10:51

با وجود سپری شدن چند ساعت از ماجرای ربوده شدن نخست وزیر لیبی، همچنان خبرهای ضد و نقیضی در خصوص ربوده شدن و یا احتمال بازداشت وی منتشر می شود.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از انتشار این خبر، دولت لیبی ربودن "علی زیدان" را تأیید و اعلام کرد که وی از محل اقامتش در هتلی در طرابلس، توسط "افراد مسلح ناشناس" ربوده شده است.

با این حال خبرگزاری لیبی پس از مدتی اعلام کرد، نخست وزیر در اداره مبارزه با جرایم در بازداشت به سر می برد و حال او خوب است.

اتاق عملیات انقلابیون لیبی
دولت لیبی همچنین خاطرنشان کرد که زیدان احتمالا از سوی عناصر "اتاق عملیات انقلابیون لیبی" و "کمیته مبارزه با جرایم" ربوده شده است. این دو گروه وابسته به وزارت دفاع و کشور لیبی هستند.

اعضای اتاق عملیات انقلابیون لیبی گفته اند که نخست وزیر را طبق قانون این کشور در ارتباط با جرم ضربه زدن به امنیت کشور بازداشت کرده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتباط ربودن علی زیدان با دستگیری ابو انس اللیبی توسط آمریکا
از سوی دیگر، یکی از گروه‌های انقلابی سابق لیبی اعلام کرد که زیدان را به دلیل نقش دولت لیبی در دستگیری "ابو انس اللیبی" توسط آمریکا، ربوده است. چرا که "جان کری" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت لیبی از این عملیات اطلاع داشته است.

"ابو انس اللیبی" از سران القاعده در لیبی بود.
با این حال برخی گردانها و گروه های مستقر در طرابلس تأکید دارند که علی زیدان با دستور دفتر دادستانی کل بازداشت شده است. البته منابع نزدیک به دادستانی کل صدور حکم بازداشت علی زیدان را تکذیب کردند.
منابع لیبیایی تأکید دارند، خبرهای ضد و نقیض در خصوص ربوده شدن و یا بازداشت نخست وزیر لیبی، بیانگر جبهه بندی های شدید گروه‌های سیاسی در لیبی است.
شورای وزیران لیبی نیز با وجود انتشار برخی خبرها مبنی بر بازداشت علی زیدان در ارتباط با پرونده های امنیتی و فساد، تأکید کرد که اطلاعی در خصوص لغو مصونیت نخست وزیر و یا صدور حکم بازداشت وی ندارد.

پربیننده ترین خبرها