ازدواج مرد عربستانی با دختربچه 12 ساله!

ازدواج مرد عربستانی با دختربچه 12 ساله!
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 11:03

یک مرد عربستانی به طور مخفیانه با یک دانش آموز 12 ساله کلاس چهارم ابتدایی ازدواج کرده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال کشف ازدواج یک مرد عربستانی با یک دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی، رئیس دادگاهی در این کشور مرد مذکور را به همراه پدر دانش آموز برای ارائه توضیح درباره چگونگی این ازدواج و هویت جاری کننده عقد نکاح این دختر که زیر 12 سال سن دارد، احضار کرد.

دختر 12 ساله هنوز شناسنامه ندارد
پایگاه "الخبر پرس" به نقل از منابع عربستانی نوشت: این دانش آموز که مادرش تبعه یمن است، هنوز تابعیت عربستانی دریافت نکرده و پدرش از گرفتن شناسنامه برای وی خودداری کرده است. از سوی دیگر به دنبال انتشار سرگذشت این دانش آموز در روزنامه ها و پایگاههای خبری، پدرش از فرستادن وی به مدرسه جلوگیری کرده است.
"ابراهیم الحکمی" وکیل عربستانی در این باره گفت: این ازدواج از دو نظر برخلاف قانون است. از یک سو زوجه، کم سن است و کمتر از 12 سال سن دارد. از این رو چنین ازدواجی، برخلاف قوانین عربستان است و از سوی دیگر صیغه عقد توسط فردی جاری شده است که دادگاه به وی حق اجرای این صیغه را نداده است.
این وکیل عربستانی افزود: از نظر قانونی پدر این کودک، به علت موافقت با این ازدواج و جاری کردن صیغه عقد برای فرزند 12 ساله اش، محکوم به تعزیر خواهد شد و در حقیقت این فرد، انسانیت خود را در تعامل با این دختر خردسال زیر پا گذاشته است. همچنین زوج و عاقد نیز به علت این اقدام به تعزیر محکوم خواهند شد.
الحکمی در ادامه با تأکید بر ضرورت اقدام نهادهای حقوق بشری درباره این موضوع اظهار داشت: انتقادهای جدی درباره فعالیت این نهادها وجود دارد و نهادهای مذکور به وظایفشان عمل نکرده اند. بلکه آنها می بایست اصل حقوق بشر را درباره این موضوع در نظر گرفته و با اقدام به تحقیقات درباره این ازدواج، زمینه محاکمه عاملان تضییع حقوق این کودک کم سن و سال را فراهم می کردند.

زنان در عربستان از کمترین حقوق به عنوان یک شهروند عادی برخوردار نیستند. هنوز تعداد بسیاری از زنان در این کشور از داشتن شناسنامه و حتی کارت شناسایی محرومند و در صورت نیاز هویت آنان با حضور قیم آنان ثابت می شود.

پربیننده ترین خبرها