فراخوان "ریحانه های بحرین" در حمایت از زنان + عکس

فراخوان
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 13:20

اداره امور زنان در جمعیت وفاق بحرین فراخوانی را تحت عنوان "ریحانه‌های بحرین" برای حمایت از زنان این کشور در مقابل اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه آغاز کرده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این فراخوان تأکید شده است که تعامل رژیم حاکم بحرین با زنان این کشور از خطوط قرمز فراتر رفته و این رژیم به شیوه های مختلف در حال اهانت و نقض حقوق زنان است.
در بیانیه فراخوان ریحانه های آمده است: زنان بازداشت شده بحرینی، زندانیان سیاسی هستند .. و اکنون 3 زن به نامهای "نفیسه العصفور"، "ریحانه الموسوی" و "زینب الخواجه" در زندان هستند؛ آنها دیدگاه خود را به صورت مسالمت آمیز بیان کردند ولی با متهم شدن به مسائل تروریستی غافلگیر شدند.
در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است: از آغاز انقلاب بحرین در فوریه 2011 بیش از 250 زن بازداشت شده اند .. 30 زن نیز به دلیل اقدامات خشونت آمیز رژیم کشته شدند. برخی از این زنان مانند "نفیسه العصفور" و "ریحانه الموسوی" نیز گفته اند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در زندان به تجاوز تهدید شدند.
این فراخوان با اشاره به شکنجه شدن زنان بحرینی در زندانها و یا اتاقهای بازجویی، خاطرنشان کرد: مجبور کردن زنان به ایستادن (در زندان) برای مدتهای طولانی،بستن دستها، تهدید به نابودی آینده و اخراج از کار و مدرسه و دانشگاه، زدن سر آنها به دیوار، کتک زدن آنها با شلنگ، جلوگیری از نماز خواندن، خواب، و غذا ندادن به آنها برای مدت طولانی از جمله شکنجه هایی است که زنان بازداشت شده در بحرین با آنها مواجه شده اند.

پربیننده ترین خبرها