آزمایش داروهای رژیم صهیونیستی روی اسرای فلسطینی

آزمایش داروهای رژیم صهیونیستی روی اسرای فلسطینی
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 15:18

فلسطین اشغالی – العالم - کمیته عالی پیگیری امور اسرای فلسطینی هشدار داد، رژیم صهیونیستی داروهای تولید شده توسط شرکتهای این رژیم را روی اسرای فلسطینی به ویژه در زندان "الرمله" آزمایش می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرنگار شبکه العالم از شهر اشغالی "بیره" در فلسطین گزارش داد، کمیته عالی پیگیری امور اسرای فلسطینی کنفرانسی را در این شهر، به هدف زمینه سازی برای برگزاری نشستی بین المللی برگزار کرد.

"محمد التاج" از آزادگان فلسطینی که رسانه‌ها طی هفته‌های اخیر ماجرای او را نقل کرده اند، 10 سال از عمر خود را در زندانهای رژیم صهیونیستی سپری کرد. وی به 15 سال زندان محکوم شده بود ولی در زندان دچار بیماری ریه شد. این بیماری ابتدا در ریه راست او بود ولی به دلیل بی توجهی مسئولان زندان هر دو ریه او آلوده شد به حدی که تا پای شهادت رفت؛ به دلیل شدت بیماری وی مسئولان زندان مجبور شدند او را آزاد کنند.
"محمد التاج" به خبرنگار العالم گفت: بیمارستانهای خارجی تشخیص دادند که بیماری من بسیار حاد است و با نابودی کامل ریه‌هایم ممکن است طی کمتر از یک سال شهید شوم؛ به همین دلیل آنها مجبور شدند من را آزاد کنند.
"ثائر حلاحله" اسیر فلسطینی و یکی دیگر از قهرمانان مبارزه از طریق "اعتصاب غذا" نیز از چنین وضعیتی رنج می کشد.خانواده اش می گویند در زندان ویروس هپاتیت به وی تزریق شده است و دچار ناراحتی کبد شده است. تل آویو با درمان وی مخالف است و از آن بدتر، اینکه در زندان داروهای مختلف را بر روی او آزمایش می کنند.

پدر ثائر حلاحله به خبرنگار العالم می گوید: پسرم طی 45 روز، 25 نوع دارو مصرف کرده است.

خانواده های اسرای بیمار فلسطینی در نشستی در مقر شهرداری بیره خواستار نجات فرزندانشان از چنگال مرگ شدند. این نشست تلاش می کند تا زمینه برگزاری یک کنفرانس بین المللی برای جهانی کردن مساله اسرای بیمار فلسطینی را بیابد و آزمایش های غیر قانونی بر روی اسرا را برجسته کند.

"محمود العالول" عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در این نشست گفت: مردم فلسطین و جهان با مساله اسیران، حمایت از آنها و یافتن راه حل هایی برای نجات آنها، همبستگی بسیاری از خود نشان دادند و امروز باید این مساله مهم را مورد  توجه قرار دهیم.

اسیران بیمار در زندانهای رژیم اشغالگر در حکم مردگان هستند، اظهارات خانواده های اسیران و نیز اسیران بیمار آزاد شده دیگر نشان می دهد که تل آویو با آزمایش های دارویی بر روی این اسیران، در حال ارتکاب جنایت جنگی جدیدی است.
AM - 09 - 23:02

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها