جنبش تمرد مصر درانتخابات پارلمانی شرکت می کند

جنبش تمرد مصر درانتخابات پارلمانی شرکت می کند
جمعه 19 مهر 1392 - 14:29

قاهره، العالم ـ برخی گروههای انقلابی مصر تصمیم جنبش تمرد برای مشارکت در انتخابات پارلمانی را موجب شکاف و جدایی صفوف مصری ها دانستند.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری العالم، این تصمیم جنبش تمرد آنگونه که اعضای آن اعلام کردند، با هدف تکمیل مرحله دوم از نقشه راه ولزوم انتقال انقلاب از میدان به پارلمان همراه با حمایت از نامزدهای انقلاب گرفته شده است.

ˈجنبش تمردˈکه مخالف رویکرد سیاسی اخوان المسلمین و مدافع برکناری محمد مرسی از قدرت بود، پس از سرنگونی مرسی و اقدامات غیر دموکراتیک ارتش مصر به مخالفت با دخالت نظامیان درحکومت پرداخت و در اعتراض به سرکوب و کشتار حامیان مرسی از عضویت در دولت انتقالی کناره گیری کرد.

این جنبش همچنین با رد اعلامیه جدید قانون اساسی که توسط عدلی منصور رییس جمهوری انتقالی مصر صادر شده است، آن را سرآغاز یک دیکتاتوری تازه در این کشور عنوان کرد.

"حسن شاهین" سخنگوی رسانه ای جنبش تمرد در گفتگو با العالم اظهار داشت: اتاق عملیات اصلی برای مدیریت انتخابات پارلمانی تشکیل شده است. هدف اصلی ما حمایت از همه شخصیتهای ملی مصر است که نماینده واقعی خط انقلاب هستند و می توانند خدمتی به ملت مصر ارائه کنند.

تصمیم جنبش تمرد برای ورود به انتخابات قانونگذاری، با واکنشهای خشمگینانه روبرو شد، و نیروهای سیاسی و انقلابی دیگر را به محکومیت این تصمیم واداشت.

نیروهای انقلابی چنین تصمیمی را از هم پاشیدن نیروهای ملی مصر، شکاف در میان صفوف انقلاب و نیز اتخاذ کنندگان چنین تصمیمی را به  داشتن حمایت مالی ناشناخته متهم کردند که به نوبه خود منجر به شکست انتخابات پارلمانی خواهد شد. 

"محمد عطیه" عضودفتر سیاسی تشکل نیروهای ملی به العالم گفت: ما نمی پذیریم که آنها در عرصه سیاسی حضور یابند و وارد انتخابات پارلمانی شوند و بگویند که ما همان انقلاب و انقلابیون و صاحبان فکر واحد هستیم.

وی افزود: متاسفانه این امر نوعی بازگشت دوباره به حزب ملی اما با دیدگاه و لباسی جدید است.

"نبیل عتریس" یکی از رهبران حزب تشکل و عضو جبهه نجات ملی به شبکه العالم گفت: ما بخشی از جبهه نجات هستیم و به آن پایبندیم و این همان چیزی است که در اخرین نشستها بر آن تاکید شد مبنی بر اینکه همگی به عنوان یک تشکل واحد برای مقابله با "اسلامی کردن سیاست"(التاسلم السیاسی) وارد انتخابات شویم.

در ادامه، ائتلاف ملی هوادار محمد مرسی ، رییس جمهور معزول مصر، خواستار مشارکت مردم در تظاهرات روز جمعه در میدان تحریر تحت عنوان "آزادی برای همه مصریها" شد.
MKH-10-22:53

پربیننده ترین خبرها