اعتراض سوریه به حمایت برخی کشورها از تروریسم

اعتراض سوریه به حمایت برخی کشورها از تروریسم
شنبه 20 مهر 1392 - 10:29

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد، حمایت برخی دولتها از تروریست ها و اعزام آنها به سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری" در نشست کمیته ششم امور حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل برای بحث درخصوص بند مربوط به حاکمیت قانون در سطح ملی و بین المللی گفت: سوریه تاکنون از سازمان ملل چیزی ندیده است که نشان دهنده فعالیت و جدیت این سازمان در تضمین مبانی قوانین بین المللی و سرکوب کردن اقدامات غیرقانونی و تروریسم باشد؛ و این درحالی است که سوریه صدها نامه رسمی به نهادهای ذیربط سازمان ملل ارسال کرده و در آن توضیح داده است که ملت سوریه با حملات و تجاوزگری و نقض خطرناک اصول و مبانی قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و اصل حسن همجواری مواجه هستند.

بشار جعفری تصریح کرد: بحران کنونی سوریه در نتیجه سیاست های دخالت آمیز برخی دولت های عربی و غربی در امور داخلی این کشور و تلاش برای تهدید امنیت و وحدت و ثبات و سلامت منطقه است، متاسفانه این کشورها با حمایت مالی و تسلیحاتی از عناصر تروریستی و مزدوران خارجی و اعزام آنها به سوریه این سیاستها را دنبال می کنند.
وی با انتقاد از برخورد دوگانه در سطح بین المللی و سکوت درقبال اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی این سوال را مطرح کرد که آیا ادامه اشغال جولان سوریه و سایر سرزمین های عربی از سوی این رژیم به معنای اجرای حاکمیت قانون است، و آیا اصرار بر حاکمیت قانون از طریق چشم پوشی از جنایت های جنگی و تجاوزگری و جنایت های ضد انسانی اسرائیل تجلی می یابد؟ این اقدامات نقض آشکار ساده ترین مبانی قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و اصول روابط دوستانه بین کشورها است.

جعفری خاطرنشان کرد: دولت سوریه پایبندی خود به همکاری با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل را بیان کرده و آمادگی خود را برای مشارکت بدون پیش شرط در اجلاس ژنو 2 اعلام داشته است.
وی افزود: سوریه بار دیگر بر لزوم پایبندی همه کشورها به مبانی قوانین بین المللی و سازمان ملل و حمایت از تقویت حاکمیت قانون در سطح ملی و بین الملی تاکید می کند.

پربیننده ترین خبرها