آموزش تروریستها در افغانستان برای اعزام به سوریه

آموزش تروریستها در افغانستان برای اعزام به سوریه
شنبه 20 مهر 1392 - 10:36

وزیر خارجه روسیه از وجود مراکز آموزش تروریستی در افغانستان برای اعزام شبه نظامیان مسلح به سوریه خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" دیروز در کنفرانس خبری مشترک با "صباح خالد الحمد الصباح" همتای کویتی اش در مسکو، گفت: ما از مراکزی که در افغانستان برای اعزام تروریست به سوریه فعالیت می کنند، اطلاع داریم.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی در دست است که نشان می دهد برخی از کشورهای ثالث به مخالفان مسلح آموزش می‌دهند تا آنها را برای مبارزه با نظام سوریه به این کشور اعزام کنند.این آموزش‌ها در بخش‌هایی از افغانستان که تحت کنترل دولت نیست، انجام می شود.

برنامه برای حمله شیمیایی در عراق

لاوروف با اشاره به آموزش های شیمیایی به این عناصر، گفت: برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که جبهه النصره قصد دارد این بار در عراق دست به حملات شیمیایی بزند.

پیش از این رسانه های متعددی به نقل از دو تن از مقامات ارشد دولت آمریکا از طرح پنتاگون برای آموزش تروریست‌ها در کشوری نزدیک به سوریه خبر داده بودند. دبکا فایل اندیشکده نزدیک به محافل صهیونیستی مرکز این آموزش ها را اردن ذکر کرده بود.

چندی پیش روزنامه الوطن ترکیه نیز به نقل از منابع عربی فاش کرده بود که سه هزار تبعه ترکیه در جنگ سوریه شرکت دارند و این افراد در افغانستان و پاکستان با حمایت و سرمایه گذاری آمریکا آموزش دیده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها