تظاهرات برائت از مشرکین در بحرین

تظاهرات برائت از مشرکین در بحرین
دوشنبه 22 مهر 1392 - 15:08

ائتلاف جوانان 14 فوریه در بحرین از مردم این کشور دعوت کرد، همزمان با مراسم اعلام برائت از مشرکین در مراسم حج در بیت الله الحرام عصر امروز (دوشنبه) به خیابان ها بیایند و از آل خلیفه اعلام برائت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این ائتلاف در بیانیه خود تأکید کرد، در سایه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در کشتار مردم و اقدامات ضدبشری علیه مردمی که خواهان عدالت و دموکراسی هستند، شعار "برائت از دیکتاتور "حمد بن عیسی آل خلیفه" و استکبار جهانی" را برای تظاهرات امروز برگزیدند.
این تظاهرات همچنین با هدف محکوم کردن حمایت استکبار جهانی از سرکوب خشونت آمیز معترضان و سکوت مجامع بین المللی در قبال نقض آشکار حقوق بشر، صورت می گیرد.
جزیره "ستره" واقع در جنوب منامه مرکز اصلی این تظاهرات خواهد بود، و در چندین نقطه دیگر از جمله النویدرات ، توبلی، بوری، بلاد قدیم، جدحفص، کرانه، ابوصبیع ، مقابه و شهرکان نیز تظاهرات به صورت پراکنده برگزار خواهد شد.
از سوی دیگر خبرها از دعوت از نمایندگان سابق حزب وفاق برای حضور در افتتاحیه چهارمین مجمع عادی سالیانه پارلمان به ریاست پادشاه بحرین در روز چهارشنبه حکایت دارد.
در میان دعوت شدگان نام شیخ علی سلمان دبیرکل وفاق و نمایندگان سابق که همزمان با آغاز جنبش مردمی در فوریه 2011 در اعتراض به سرکوب و کشتار مردم معترض استعفا کردند، به چشم می خورد.
منابع آگاه فاش کردند بعد از آن که جلال فیروز نماینده سابق پارلمان از محل اقامتش در لندن اعلام کرد که وی نیز با وجود سلب تابعیت در کمال تعجب به این مراسم دعوت شده، دیوان پادشاهی برای حفظ آبروی خود درحال پس گرفتن دعوت نامه هایی است که برای نمایندگان فرستاده است.

پربیننده ترین خبرها