نگرانی بارزانی از احتمال بروز جنگ داخلی درعراق

نگرانی بارزانی از احتمال بروز جنگ داخلی درعراق
دوشنبه 22 مهر 1392 - 21:17

العالم - رئیس منطقه کردستان عراق در باره احتمال تبدیل درگیری ها و حملات تروریستی این کشور به جنگ داخلی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از " القدس العربی " ، " مسعود بارزانی" هشدار داد که اوضاع به طور کلی با توجه به افزایش خشونتهای طائفه ای در عراق بسیار پیچیده شده و ترس و نگرانی هایی واقعی از تبدیل درگیری ها به جنگ داخلی وجود دارد.

رییس منطقه کردستان عراق در گفت و گویی همچنین ضمن محکوم کردن حملات انتحاری در اربیل، تروریستها را تهدید کرد که آنها را در هرجا و هر مکانی از جمله سوریه هدف قرار خواهند داد.

بارزانی  در پاسخ به سوالی درباره امکان ضربه زدن به عاملان حمله بویژه در سوریه، گفت: برای حمله به جنایتکاران تروریست درهرجا و مکانی تردید نخواهیم کرد.

وی از خنثی شدن فعالیت های تروریستی متعدد در مناطق کردنشین پیش از حمله اربیل خبر داد و تاکید کرد : تروریستها هیچگاه نخواهند توانست پایگاهی در کردستان برای خود ایجاد کنند.

درماه سپتامبرسالجاری میلادی 7 نفر از عناصر امنیتی کرد در حملات انتحاری به مرکز امنیتی "آسایش" در اربیل مرکز کردستان عراق در 350 کیلومتری شمال بغداد کشته شدند. این حمله نخستین حمله از نوع خود در ماه می سال 2007 به شمار می آید. در سال 2007 یک کامیون بمب گذاری شده همان مرکز امنیتی را هدف قرار داد که طی آن 14 نفر کشته شدند.

دستگاه امنیتی منطقه کردستان روز شنبه از بازداشت و توقیف تعدادی از عوامل این حمله خبر داد و تاکید کرد، آنها از خارج از منطقه آمده بودند که اشاره ای احتمالی به سوریه دارد.

گروه "دولت اسلامی عراق و شام" مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و تاکید کرد که حمله پاسخی به تهدیدهای بارزانی مبنی بر جنگ با گروه های جهادی است.

رییس منطقه کردستان عراق آموزش کردهای سوری توسط نیروهای پیشمرگ را تایید کرد و گفت: آنها با هدف ورود به جنگ آموزش ندیده اند بلکه هدف حمایت از مناطق کردنشین در برابر حملات گروه های مسلح بوده است.

پربیننده ترین خبرها