وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:

مسیحیان سوریه آماده دفاع از هویت خود هستند

مسیحیان سوریه آماده دفاع از هویت خود هستند
چهارشنبه 24 مهر 1392 - 23:11

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که 50 هزار شهروند مسیحی سوری اهل ریف دمشق برای مورد حمایت قرار گرفتن در مقابله با باند های وهابی در سوریه، خواهان دستیابی به تابعیت روسی شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "الحقیقه" وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که اغلب این افراد اهل  منطقه القلمون در ریف دمشق هستند و به دنبال تهدید به کوچانده شدن از سرزمینشان این درخواست را مطرح کرده اند .
این بیانیه می افزاید: مسیحیان ساکن این منطقه از طریق کانال های دیپلماتیک درخواست خود را برای برخورداری از تابعیت روسی به وزارت خارجه این کشور ارایه کرده اند.

این افراد در درخواست خود تاکید کرده اند که نمی خواهند خانه و کاشانه خود را ترک کنند و نیز انتظار کمک مالی ندارند بلکه می خواهند در مقابل توطئه غرب و اقدامات غیر انسانی تروریست ها حمایت شوند.؛آنها تاکید کرده اند که در وطن خود باقی می مانند و از شرف و ایمان خود دفاع خواهند کرد.
"الحقیقه" پیشتر در گزارشی فاش کرده بود که شهروندان اهل "وادی النصاری" در ریف حمص و منطقه القلمون بویژه اهالی صیدنایا و معلولا، در نامه ای خواهان برخورداری از حمایت بین المللی از طریق دریافت تابعیت خارجی بویژه روسی، شده اند.

 

پربیننده ترین خبرها