انتقاد عفو بین‌الملل از بدرفتاری مصر با آوارگان سوری

انتقاد عفو بین‌الملل از بدرفتاری مصر با آوارگان سوری
پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 10:50

سازمان عفو بين الملل، دولت مصر را به اخراج صدها پناهنده سوری و بازداشت کودکان سوری آواره در مصر متهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: دولت مصر صدها پناهنده سوری و فلسطینی را که از درگیری های سوریه فرارکرده بودند، به صورت غیرقانونی بازداشت کرد و آنها را به چند کشور منطقه از جمله سوریه فرستاده و با این روش، اعضای خانواده های پناهنده را از یکدیگر جدا می کند.
"شریف السید علی" مسئول امور حقوق پناهندگان و مهاجران سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: دولت مصر به تعهدات خود مبنی بر احترام به حقوق پناهندگان پایبند نیست.
وی افزود: نمایندگان سازمان عفو بین الملل در بازدید از یک مرکز پلیس در استان اسکندریه مصر متوجه شدند که دو کودک سوری از روز 17 سپتامبر 2013 و یک دختر 9 ساله اهل استان حلب در این مرکز بازداشت هستند و این دختر به مدت 4 روز از ملاقات با مادر خود محروم بوده است.
عفو بین الملل همچینین به نقل از چند حقوقدان گزارش داد: پناهجویان از داشتن وکیل مدافع محروم هستند و نمایندگان کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد نیز به آنها دسترسی ندارد.
برآورد می شود که بیش از یکصد هزار سوری وارد مصر شده باشند که برخی از آنها در کشتی ها و قایق هایی کوچک و بدون رعایت مسائل ایمنی عازم اروپا می شوند.
عفو بین الملل به نقل از سازمان ملل گزارش داد: نیروی دریایی مصر در این خصوص، 13 کشتی و قایق را توقیف و 946 فرد را از جمله 724 زن و کودک بازداشت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها