مذاکرات ژنو و تشدید نگرانی صهیونیست‌ها

مذاکرات ژنو و تشدید نگرانی صهیونیست‌ها
پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 11:57

محافل رسانه‌ای صهیونیستی با نگرانی مذاکرات ایران با 1+ 5 ژنو را دنبال می کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، "ایهود یعری" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ارتباطات میان آمریکا و ایران که از طریق کانالهای مختلف صورت می گیرد، در حال پیشروی است و این موضوع به حل و فصل موضوع هسته ای کمک می کند. موضوع کاهش سقف تحریم ها علیه ایران هم در راستای مذاکرات هسته ای مطرح شد.

وی افزود: اظهارات لاریجانی رئیس پارلمان ایران مبنی بر اینکه "دستیابی به راه حل در کوتاه مدت میسر است"، بیانگر پیشرفت مذاکرات طرفین است.

تحلیلگر صهیونیست همچنین مدعی شد: لاریجانی گفته است که ایران بیش از مقدار مورد نیاز اورنیوم غنی شده تولید کرده است و این موضوع می تواند محور مذاکرات ژنو باشد؛ اینکه آیا ایران حاضر است بخشی از اورانیوم غنی شده خود را تحویل دهد یا خیر؟

وی افزود: ایرانیها اخبار مربوط به تعطیلی سایت هسته ای زیر زمینی فوردو را تکذیب کردند.

یعری گفت: اظهارات سرگی لافروف درباره برنامه هسته ای ایران، نشان می دهد مسؤولان روس به نوعی با آمریکاییها در خصوص موضوع هسته ای ایران گفتگو می کنند. 

وی در ادامه مدعی شد که طرف های بین المللی در خصوص برنامه هسته ای ایران رویکرد مشترکی دارند. آنها می خواهند توانمندی ایران در عبور از سقف فعالیتهای هسته ای مجاز، به مدت دو الی سه سال به تعویق افتد.

کارشناس صهیونیست همچنین یادآور شد که در بحبوحه مذاکرات هسته ای ایران با طرف های بین المللی، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقتدار هواپیمای شاهد 120 اشاره کرده و گفته است که اسرائیل در تیر رس هواپیماهای بدون سرنشین ایران قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها