هشدار وفاق به آل خلیفه در باره حربه تابعیت

هشدار وفاق به آل خلیفه در باره حربه تابعیت
پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 17:50

جمعیت وفاق بحرین، اعطای تابعیت بدون ضابطه را اقدامی غیر ملی و استفاده از این حربه را دلیلی بر غیر مردمی بودن حکومت آل خلیفه عنوان کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه تاکید شده است که هویت بحرینی را کسی نمی تواند مخدو ش کند، لذا تلاش برای استفاده غیرقانونی از مساله تابعیت و توزیع شناسنامه بحرینی برای بیگانگان، اقدامی مغایر اخلاق، غیر قانونی، ضد ملی و باطل است.
در این بیانیه آمده است: اقدامات آل خلیفه در واقع تجارت انسان با نادیده گرفتن منافع ملی، تخریب هویت ملی در چارچوب سیاست زمین سوخته و مقابله با مردم بحرین است؛ مردم بحرین خواستار حکومت دموکراتیک، ایجاد کشور نوین مبتنی بر عدالت، مساوات، کرامت، انسانیت، دموکراسی و حقوق بشر به دور از زبان زور، سلطه و تغییر مواضع بین المللی با پول و نفت هستند. 
وفاق از جامعه جهانی خواست نسبت به اینگونه اقدامات آل خلیفه آشکارا موضع گیری کند زیرا این اقدام خرید انسان به منظور سرپوش گذاشتن بر اقدامات رژیمی دیکتاتورمنش است که مشروعیتش را در میان مردم از دست داده و در صدد است آن را به شیوه های ضد بشری به دست آورد. 

دولت بحرین برای تغییر بافت جمعیت این کشور و در اقلیت قرار دادن اکثریت شیعیان، و همچنین سرکوب مخالفان خود از حربه اعطای تابعیت به شهروندان دیگر کشورها و همچنین استفاده از مزدوران خارجی کمک می گیرد.
گزارشهای مخالفان بحرینی حاکی است که دولت بحرین که در مدیریت بحران این کشور ناتوان است، از چندین سال پیش تاکنون حدود 5 هزار نفر از سلفی‌های اردن، پاکستان، لبنان، عربستان، عراق، یمن و افغانستان را به عنوان شهروند در بحرین پذیرفته و در نهادهای مختلف از جمله سازمان امنیت به کار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها