توطئه جدید عربستان در لبنان

توطئه جدید عربستان در لبنان
جمعه 26 مهر 1392 - 17:53

یک روزنامه لبنانی نوشت، عربستان سعودی در تلاش است اوضاع داخلی لبنان را در دو منطقه بیروت و شمال این کشور متشنج کند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لبنانی «البناء» می نویسد: "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی در تلاش است با استفاده از عناصرش در لبنان، اوضاع داخلی این کشور را در بیروت و طرابلس نا امن کند.

بر اساس این گزارش، بندر بن سلطان به یک مقام لبنانی توصیه کرده که شهر طرابلس را نا امن کند به صورتیکه نیروهای امنیتی از کنترل این شهر ناتوان شوند، و عربستان بودجه مورد نیاز برای این اقدام را به شخص مورد نظر پرداخت کرده است.

الحدث نیوز به نقل از این روزنامه لبنانی نوشت که مسئولیت نا امن کرد اوضاع بیروت نیز به یک زن محول شده است.

گفته می شود این طرح خشم جریان المستقبل را به شدت بر انگیخته است، جریان المستقبل به ریاست سعد حریری نخست وزیر پیشین لبنان که ارتباط تنگاتنگی با مقامات سعودی دارد، این طرح را تلاش برای تقسیم قدرت در مناطق تحت نفوذ خود می داند.

هفته گذشته پایگاه خبری المنار فلسطین خبر داد که چند تن از شخصیت های لبنانی مورد حمایت آمریکا با بندر بن سلطان در ساختمان دستگاه اطلاعات عربستان سعودی دیدار کرده اند.

المنار افزود: بندر بن سلطان با کمک عناصر جاسوسی مستقر در لبنان با همکاری سعد حریری و "سمیر جعجع" از اعضای ارشد ائتلاف 14 مارس توانسته است گروه های شبه نظامی مسلح را سازماندهی کند. و بندر بن سلطان از طریق سفارت عربستان در بیروت با این گروه ها در تماس است.

گفته می شود این گروه های شبه نظامی مسئولیتی مشابه گروه های تروریستی در سوریه را برعهده دارند.

پربیننده ترین خبرها