واکنش جنبش حماس به عملیات استشهادی در قدس

واکنش جنبش حماس به عملیات استشهادی در قدس
جمعه 26 مهر 1392 - 18:56

جنبش حماس با تجلیل از عملیات شهید "یونس العبیدی" در قدس اشغالی، آن را از هر نظر، عملیاتی موفقیت آمیز دانست.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم،"عزت الرشق" و "حسام بدران" دوتن از رهبران جنبش حماس در صفحه فیس بوک خود، عملیات قدس را کاملا موفقیت آمیز توصیف کردند.

بدران نوشت: یونس العبیدی، مبارز فلسطینی توانست وارد یک پایگاه نظامی ارتش رژیم اشغالگر شود و تا مسافت 150 متری این پایگاه را با تراکتور خود پیشروی کند، آن گاه نگهبان پایگاه نظامی را با تراکتور خود بزند و در جریان تعقیب نگهبان، با یک خودروی نظامی دیگر نیز تصادف کند. این اقدامات در داخل پایگاه نظامی دشمن، عملیاتی موفق و بی نظیر به شمار می رود.

وی افزود: اینگونه عملیات را بر اساس تعداد کشته های دشمن ارزیابی نمی کنند؛ زیرا کارایی این عملیات ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن و در هم شکستن سامانه امنیت داخلی رژیم اشغالگر است.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" نیز نوشت: گوارا باد شربت شیرین شهادت بر شهید یونس العبیدی، که با تراکتور به دشمنان صهیونیست حمله کرد. این نشان می دهد که مردم فلسطین از استفاده از هر وسیله ای برای واکنش به جنایت های دشمن صهیونیست فروگذار نیستند.

از سوی دیگر، شمار زیادی از عناصر نظامی رژیم اشغالگر قدس، به منازل افراد خانواده شهید یونس العبیدی حمله ور شدند و از برادران و نزدیکان او بازجویی و خانه های آنان را بازرسی کردند.

"ابوعلی" عموی شهید یونس، گفت: نظامیان رژیم صهیونیستی محمد و یحیی و بلال العبیدی برادران شهید یونس را بازداشت کردند، و پس از چند ساعت بازداشت آن ها را نزدیک پست بازرسی قلندیا آزاد کردند.

وی افزود: خانواده شهید یونس خبر ندارند که پیکر او به کجا منتقل شده است، به همین سبب با مراجع ذیربط فلسطینی در تماس هستند تا در جریان هرگونه اطلاعات جدید در این خصوص قرار بگیرند. ما در تلاشیم که پیکر شهید یونس را از رژیم صهیونیستی بگیریم تا بتوانیم برای او مراسم خاکسپاری برگزار کنیم. با این حال رژیم صهیونیستی از دادن هرگونه اطلاعاتی در این زمینه خودداری کرده و همچنان پیکر شهید را نگه داشته است.

26

پربیننده ترین خبرها