اتهامات جدید عناصر بلک واتر در عراق

اتهامات جدید عناصر بلک واتر در عراق
شنبه 27 مهر 1392 - 13:28

پس از 6 سال اتهامات جدیدی درخصوص قتل شهروندان عراقی، علیه چهار نفر از ماموران سابق شرکت آمریکایی " بلک واتر" مطرح شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پیگیری پرونده حادثه تیراندازی ماموران شرکت امنیتی " بلک واتر " در بغداد درسال 2007 که طی آن 14 شهروند بیگناه عراقی کشته شدند، همچنان ادامه دارد.

سایت "الوطن" نوشت: این شرکت خدمات امنیتی آمریکایی که پس از این حادثه از عراق اخراج شد اکنون به امارات منتقل شده است.

حادثه تیراندازی ماموران بلک واتر، نگرانی هایی را درخصوص سوء استفاده دولت آمریکا از پیمانکاران بخش خصوصی برای مصون ماندن از پیگرد دستگاه قضایی در عراق ایجاد کرد.

اتهامات قبلی به ماموران شرکت بلاک واتر دسامبر 2009 یعنی حدود دو ماه قبل از موعد مقرر برای محاکمه، مطرح شده بود.

در سال 2011 ، تحقیق درباره این قضیه از سرگرفته شد و نمایندگان دادستانی آمریکا ، بررسی های عمیقی را با هدف اثبات اتهامات مطرح شده علیه ماموران بلک واتر آغاز کردند.

لیست اتهامات جدید که از سوی هیات منصفه عالی در واشنگتن تهیه شده است ، 33 اتهام از جمله قتل غیرعمد ، تلاش برای قتل غیرعمد و استفاده از سلاح گرم در ارتکاب خشونت را شامل می شود.

با این حال، ماموران شرکت بلک واتر این اتهامات را که تقریبا مشابه با اتهامات وارد شده به آنان در پنج سال پیش است، رد کرده اند.

پل سلوه (34 ساله) ، نيكلاس سلاتين (29 ساله) ، ايون ليبرتي (31 ساله) و داستن هيرد (32 ساله) ماموران شرکت بدنام بلاک واتر هستند که این اتهامات علیه آنها مطرح شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها