افزایش بازگشت آوارگان سوری از لبنان

افزایش بازگشت آوارگان سوری از لبنان
شنبه 27 مهر 1392 - 20:21

العالم - گذرگاه مرزی الدبوسیه، یکی از مهم ترین گذرگاه های مرزی بین سوریه و لبنان است که به تازگی صدها خانواده آواره سوری به دلیل برقراری امنیت در قسمت های زیادی از سوریه از طریق آن مرز به کشور خود بازگشته اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روسیا الیوم نوشت: پاکسازی منطقه خناصر در ریف حلب، از وجود تروریست ها به دست نیروهای ارتش سوریه، نقش قابل توجهی در افزایش بازگشت آوارگان سوری به الرقه، حلب و حماه از طریق این گذرگاه راهبردی داشته است.

 با گذشت 31 ماه از آغاز جنگ در سوریه تاکنون بیش از یک صد هزار نفر از مردم بی دفاع این کشور توسط گروهک های تروریستی وابسته به غرب و رژیم های مرتجع عرب به خاک وخون کشیده شده و بیش از هفت میلیون نفر از جمعیت 23 میلیون نفری این کشور نیز آواره شده اند و خسارت های سنگینی به اقتصاد این کشور وارد شده است.

جنگی که به عقیده ناظران هدف اصلی آن خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و نابودی و تجزیه همیشگی سوریه است.

از میان هفت میلیون آواره سوری نزدیک به 2 میلیون نفر از آنها در کشورهای ترکیه، لبنان، اردن عراق و دیگر کشورهای منطقه زندگی می کند که چهارصد هزار نفر از آنها در لبنان سکونت دارند و حدود 5 میلیون آوره سوری نیز در داخل سوریه و در شرایط دشوار گذران عمر می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها