دلیل کاهش کمک های غذایی سازمان ملل به غزه

دلیل کاهش کمک های غذایی سازمان ملل به غزه
دوشنبه 29 مهر 1392 - 11:02

در حالی که ساکنان غزه به دلیل ادامه محاصره و تخریب تونل های مرزی با مصر با مشکلات بسیار جدی مواجه شده اند، سازمان "آنروا" به دلیل بحران مالی در کشورهای حامی خود، کمک های غذایی به غزه را در 6 ماه آینده کاهش می دهد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، آژانس امداد و کار سازمان ملل براي پناهندگان فلسطيني موسوم به آنروا قصد دارد در 6 ماه آينده كمك هاي غذايي به ده ها هزار نفر از ساکنان غزه را كاهش دهد. آنروا نزديك به 180 هزار خانواده را که حدودا 900 هزار نفر هستند، تحت پوشش دارد.

به گفته منابع آگاه فهرستی 60 هزار خانواده ساکن غزه در دو مرحله شامل این کاهش کمک ها خواهند شد. در مرحله اول که پیش از پایان امسال شروع خواهد شد، کمک های غذایی به 29 هزار خانواده با جمعيت حدود 150 هزار نفر کاهش خواهد یافت؛ مرحله دوم نيز پيش از پايان آوريل سال آينده آغاز خواهد شد و همين تعداد را دربرخواهد گرفت.

آنروا علت اين تصميم خود را بحران مالي اعلام و تأکید کرده که قطع كمك هاي برخي كشورها این آژانس را دچار مشکل کرده است.

کمک های غذایی سازمان ملل به غزه در حالی کاهش خواهد یافت که تشدید محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و سیاست های مصر در بستن گذرگاه رفح و تخریب تونل های بین غزه و مصر، ساکنان این منطقه کوچک ولی پر جمعیت را با فاجعه انسانی مواجه کرده است.

صدها نفر از پناهندگان فلسطینی روز چهارشنبه گذشته مقابل دفتر ریاست آژانس کمک به پناهندگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل در غزه تظاهرات کردند. این تظاهرات در گذشته نیز چندین بار دیگر تکرار شده است.

پربیننده ترین خبرها