آل خلیفه به ازای هر شهروند یک گلوله گاز اشک آور خریده است

آل خلیفه به ازای هر شهروند یک گلوله گاز اشک آور خریده است
دوشنبه 29 مهر 1392 - 17:48

العالم - شبکه المیادین اعلام کرد که رژیم آل خلیفه با امضای قراردادهایی با شرکت های آلمانی، کره جنوبی و آفریقای جنوبی یک میلیون و ششصد هزار گلوله گاز اشک آور خریداری کرد که به هر شهروند بحرینی بیش از یک گلوله گاز اشک آور می رسد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود هشدارهای مجامع بین المللی وحقوق بشری سرکوب و استفاده گسترده از گازهای سمی و اشک آورعلیه مردم انقلابی بحرین همچنان ادامه دارد.

این سرکوب ها در حالی است که رژیم بحرین همزمان از مخالفان برای شرکت در گفت وگوهای به اصطلاح ملی دعوت کرده و مدعی برگزاری گفت وگو برای دستیابی به راه حل بحران این کشوراست.

چندی پیش جمعیت دیده بان حقوق بشر بحرین فاش کرده بود که وزارت کشورقصد دارد یک میلیون و 600 هزار گلوله گاز اشک آورو90 هزار نارنجک گاز اشک آور وارد کند.

این جمعیت که مقر آن در لندن است، با اشاره به سند به دست آمده توسط پژوهشگرانش افزود: این سند که به نظر می رسد مناقصه اداره خریدهای وزارت کشور بحرین است، نشان دهنده تصمیم این وزارتخانه برای خرید مقادیر زیادی گاز اشک آور علی رغم نگرانی های سازمانهای بین المللی و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است.

استفاده نیروهای رژیم آل خلیفه از گاز اشک آور و سمی در مناطق مسکونی در بحرین باعث مصدوم شدن و شهادت شماری از شهروندان شده است.

شبکه خبری کرزکان روز شنبه (27 مهرماه) در صفحه توئیتر خود اعلام کرد یک جوان بحرینی که در اثر اصابت مستقیم گلوله گاز اشک آور به سرش مجروح شده بود؛ دچار مرگ مغزی شد.

این شبکه خاطرنشان کرد که پزشک معالج عباس عبدالنبی به خانواده او خبر داده که فرزندشان دچار مرگ مغزی شده است.

عباس عبدالنبی سه شنبه شب گذشته از ناحیه سر مورد اصابت مستقیم گلوله گاز اشک آور قرار گرفت، و به بیمارستان نظامی منتقل شد.

جنبش 14 فوریه در بحرین نیز به تازگی از شهادت یکی از فعال تحت تعقیب این کشور در جزیره ستره خبر داد.

پیکر "حسین مهدی حبیب" جوان 20 ساله بحرینی که به دلایل سیاسی تحت تعقیب و به 15 سال زندان محکوم شده بود، بامداد روز شنبه (27 مهرماه) درحالی که با ضربات چاقو و شلیک گلوله به قتل رسیده بود، در جزیره ستره پیدا شد.

نیروهای بحرینی تظاهر کنندگانی را که روز جمعه (26 مهرماه) در پایتخت این کشور در نزدیکی میدان "اللؤلؤه" خواستار حق تعیین سرنوشت و برقرار دموکراسی شده بودند، با گلوله های گاز اشک آور هدف قرار دادند.

این تظاهرات مسالمت آمیز تحت عنوان "تعیین سرنوشت" در تقاطع "السیف" نزدیک میدان اللؤلؤه برگزار شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها