بشاراسد: عربستان مجری طرح های آمریکا است

بشاراسد: عربستان مجری طرح های آمریکا است
دوشنبه 29 مهر 1392 - 22:55

العالم - رئیس جمهوری سوریه عربستان سعودی را مجری کامل طرح های آمریکا در منطقه و حامی گروههای تروریستی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، بشار اسد دوشنبه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی " المیادین " تاکید کرد : عربستان به صورت علنی از گروه های تروریستی  در سوریه با مال و سلاح  و ابزارهای سیاسی و تبلیغاتی حمایت می کند.

رئیس جمهوری سوریه همچنین گفت: اگر امیر جدید قطر می خواهد سیاست این کشور را در قبال سوریه تغییردهد، باید از دخالت در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریست ها در این کشور خودداری کند؛ این کمترین درخواست سوریه از کشورهایی است که به نحوی در خونریزی در سوریه نقش دارند.

وی درباره روابط کشورش با حماس خاطرنشان کرد: ما بر اساس این که حماس یکی از ارکان مقاومت است از آن حمایت کردیم و اگر حماس بخواهد مقاومت واقعی و صادقانه باشد ما باز هم از آن حمایت خواهیم کرد ، اما اگر تصمیم بگیرد که "اخوان المسلمین" باشد، دیگر دلیلی برای ادامه این رابطه باقی نمی ماند.

 سوریه در حال مبارزه با القاعده است

بشار اسد تاكيد كرد كه سوريه اكنون در مرحله مبارزه با سازمان القاعده و شاخه هاي مختلف آن و گروه موسوم به داعش و جبهه النصره و ديگر گروه ها به سر مي برد.

وي  افزود: سوريه، درگير مبارزه اي مستمر با تروريسم است و هيچگاه پشتيبان تروريسم نبوده است.

اسد با بيان اين كه كشورش ، به سبب سياست خارجي خود، هدف هجمه ها قرار گرفته است، يادآور شد كه سوريه در دهه هشتاد قرن گذشته، موضوع ائتلاف بين المللي براي مبارزه با تروريسم را مطرح كرده بود اما در آن هنگام هيچ كس به اين اصطلاح توجهي نداشت.

رئيس جمهوري سوريه افزود: زماني كه جامعه جهاني از موضوع مبارزه با تروريسم سخن راند، براي ائتلاف با همه كشورهايي كه در تلاش براي مبارزه با تروريسم هستند، از جمله آمريكا، هيچ ترديدي نداشتيم.

وي آمريكا را مسئول تامين پوشش سياسي براي سازمان القاعده و هرج و مرج و تروريسم در سوريه معرفی کرد و برخي كشورهاي عربي و غربي و منطقه اي را در آوردن القاعده به سوريه شريك دانست.

وی خاطر نشان كرد:  شريك بودن در اين موضوع گاه به عمد و گاه به صورت غير عمد بوده است. 

اعتماد به آمریکا اشتباه است

رئيس جمهوري سوريه كساني كه دل در گرو دولت هاي آمريكا بسته اند را دچار توهم دانست و سرنوشت شاه ايران و پرويز مشرف و برخي ديگر از سران كشورهاي عربي را يادآور شد.

وي افزود: بي شك امريكا كشوري تاثير گذار در روند حوادث جهان است. پس اگر بتواني بدون درنظر گرفتن اختلافات، روابطي را ايجاد كني كه منافعت را تامين كند، اين مساله خوبي است و نبايد در اين خصوص ترديد كني اما بسيار خطرناك است كه روابطي را ايجاد كني كه فقط منافع آنها را تامين كند؛ زيرا آنها از تو خواهند خواست تا عليه منافع خودت فعاليت كني و اين براي ما كاملا غيرقابل قبول است.

اسد خاطرنشان كرد كه در مرحله قبل از بحران سوريه و مشخصا حدود دوماه قبل از بحران يعني در ماه ژانويه و فوريه سال 2011، تقريبا اقدامات تحريك برانگيز در رسانه ها براي برپايي تظاهراتها صورت مي گرفت. درواقع بحران از خارج آغاز شد و اقدامات تحريك برانگيز از خارج و نه از داخل آغاز گشت.

معارضان واقعی دارای پایگاه مردمی هستند

رئیس جمهوری سوریه در باره وضعیت معارضان این کشور گفت: معارضان واقعی رکن سیاسی داخلی با پایگاه مردمی و برنامه سیاسی شفاف هستند نه مزدور و تحت امر بیگانگان.

وی افزود : ما برای مذاکره با هر طرفی مشروط به این که از سلاح و تروریسم و دعوت از بیگانگان برای مداخله نظامی یا سیاسی در سوریه صرف نظر کند، هیچ مشکلی نداریم.

اسد تاکید کرد که اگر نشست ژنو2 توقف حمایت از تروریست ها در سوریه را تضمین کند، مشکلی در سوریه وجود نخواهد داشت.

رييس جمهوري سوريه گفت طبيعي است كه برخي اوقات جريانهايي مختلف و ضد و نقيض وجود داشته باشد، اما "مخالفان" يك مفهوم سياسي است، يك تشكل سياسي است كه داراي پايگاه مردمي و برنامه سياسي مشخصي است. يك تشكل داخلي است نه مزدور از سوي خارج كه دستوراتش را از خارج دريافت مي كند، برنامه هاي آن نبايد از خارج باشد و دخالت خارجي را نپذيرد و دست به سلاح نبرد. نمي شود كه مخالفان سياسي باشند و دست به سلاح ببرند، به محض اينكه سلاح حمل شود ديگر نام آن به نافرماني(تمرد) و يا تروريسم تغيير مي كند نه مخالفان. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها