دوربین العالم عناصر مسلح را در جولان اشغالی رسوا کرد

چهارشنبه 1 آبان 1392 - 13:12

مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه با ارسال گزارشی تصویری از گذرگاه شهر قنیطره در بلندیهای جولان، ادعای کنترل این گذرگاه به دست عناصر مسلح را رد کرد.

"حسین مرتضی" روز چهارشنبه تأکید کرد: ادعای برخی رسانه ها درباره کنترل گروه های مسلح بر گذرگاه شهر قنیطره در بلندی های جولان نادرست است، و کسانی که از منطقه القحطانیه در اطراف شهر القنیطره کوچ کرده بودند، اکنون با پاکسازی کامل این منطقه به دست ارتش از گروه هی مسلح، در حال بازگشت به خانه و کاشانه خود هستند .
حسین مرتضی تأکید کرد: سیم های خارداری که در بلندی های جولان برای جدا کردن بخشِ تحت کنترل سوریه و بخشِ تحت اشغال رژیم صهیونیستی کشیده است، گروه های مسلح را از ورود به سوریه منع نمی کند زیرا این گروه ها از حمایت ارتش رژیم صهیونیستی برخوردار هستند .
وی افزود: برخی از مناطق بلندهای اشغالی جولان در چند روز گذشته صحنه درگیری های نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح بود؛ گروه هایی که از اراضی اشغالی 1948 وارد برخی مناطق بلندهای جولان شده بودند.
حسین مرتضی تأکید کرد: گذرگاه قنیطره که برخی گروه های مسلح مدعی کنترل آن هستند ، پس از چند درگیری کاملا در دست ارتش سوریه است. گروه های مسلح برای گذشتن از این گذرگاه تلاش می کردند ولی ارتش سوریه مانع شد و آنها را مجبور به عقب نشینی به سوی اراضی اشغالی 1948 کرد . 
یکی از افسران ارتش سوریه به حسین مرتضی گفت: ما هم اکنون در گذرگاه قنیطره که گروه های مسلح مدعی کنترل آن هستند، مستقر شده ایم؛ گروه هایی که می خواستند از این گذرگاه عبور کنند ولی یک ساعت هم نتوانستند در برابر ارتش مقاومت کنند، و با کمک نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی 1948 عقب نشینی کردند و کشته ها و زخمی های خود را نیز بردند .
مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه خاطرنشان کرد: گروه های مسلح با کمک ارتش رژيم صهیونیستی از سیم های خاردار بلندهای جولان گذشته و وارد منطقه القحطانیه  شده بودند ولی ارتش سوریه توانست این منطقه را به طور کامل پاکسازی و امنیت را در آن برقرار کند .
گروه های مسلح همچنان در مناطق جباثه الخشب ، بئر عجم ، بیت جن ، البریقه و المنتاده در بلندهای اشغالی جولان مستقر هستند و ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر حمایت نظامی، عناصر زخمی گروه های مسلح را به بخش تحت اشغال خود برای درمان منتقل می کند.

MKH-22-22:38


 

پربیننده ترین خبرها