آماده باش امنیتی در شهر مرزی رفح

آماده باش امنیتی در شهر مرزی رفح
چهارشنبه 1 آبان 1392 - 21:03

شهر مرزی رفح در مرز مصر با غزه در پی عملیات پاکسازی ارتش مصر در حالت آماده باش کامل امنیتی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی عملیات پاکسازی ارتش مصر درشهر "رفح"، نیروهای امنیتی در خیابان های شهر مستقر شده و کارت شناسایی عابران در همه ایست بازرسی های شهر کنترل می شود.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی مستقر در مرز غزه در ادامه عملیات ارتش 4 تونل بین مرزی دیگر را تخریب و بخش زیادی از زمین های کشاورزی نزدیک به این تونل ها در مجاورت مرز را با بولدوزر صاف کردند.

پیش از این ارتش مصر از ساکنان مناطق نزدیک به مرز خواسته بود نقل مکان کنند.

به نقل از سایت خبری مصری"الیوم السابع"، نیروهای امنیتی در تعقیب افراد مسلح به چند روستا در شهرهای "شیخ زوید" و رفح حمله کردند.

در ادامه این عملیات نیروهای امنیتی در منطقه "الساداوات" نیز عملیات پاکسازی را دنبال کردند. روز گذشته در این منطقه در مسیر اتوبوس حامل نظامیان یک بمب منفجر شده بود. در عملیات نیروهای امنیتی 20 کلبه و 16 خانه در الساداوات به آتش کشیده و 14 خانه نیز ویران شد.در روستای "المقاطعه" نیز 20 کلبه و 10 خانه متعلق به افراد مسلح در نزدیکی تونل ها به آتش کشیده شد.

ارتش مصر و نیروهای امنیتی این کشور با پشتیبانی هوایی و حمایت خودروهای زرهی در چند منطقه دیگر از جمله روستاهای "ابوالعراج"، "الظهیر" و "الجوره" عملیات پاکسازی را ادامه دادند.

ارتش مصر بامداد روز چهارشنبه هم دست کم 10 خانه را در شهرک سدوت واقع در جنوب رفح نزدیک غزه با مواد منفجره و بولدوزرهای نظامی تخریب و منهدم کرد.

پس از پایان عملیات شبکه ارتباطات سینا بعد از 8 ساعت قطعی برقرار شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها