همکاری صدها آلمانی با تروریست ها در سوریه

همکاری صدها آلمانی با تروریست ها در سوریه
پنج‌شنبه 2 آبان 1392 - 09:02

سرویس های اطلاعاتی آلمان برآورد می کنند که 200 تبعه آلمانی به سوریه رفته اند و در شمال این کشور مستقر شده اند یا در راه رفتن به این کشور برای جنگ در سوریه هستند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "ایلاف" نوشت: سوریه به محلی برای فعالیت مسلحانه افراطیون کشورهای مختلف جهان تبدیل شده است و دولت های خارجی نیز از بازگشت اتباع خود به کشورهایشان و به خطر انداختن امنیت ملی نگران هستند .
مسئولان امنیتی آلمان معتقدند که حدود هزار (1000) تبعه کشورهای مختلف اروپایی هم اکنون در سوریه مستقر هستند و اعلام می کنند که تا اواخر سال 2012 فقط 250 تبعه اروپایی در سوریه بودند . 
اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی (سرویس امنیت داخلی) آلمان نیز در گزارشی محرمانه اعلام کرد که دویست تبعه آلمانی به سوریه رفته اند یا در مسیر حرکت به سوی این کشور هستند و 8 تبعه آلمانی هم در درگیری های مسلحانه سوریه کشته شدند . 
هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز نوشت : مراکز خیریه و ائمه مساجد در آلمان صدها هزار یورو برای کمک به مخالفان سوری و خرید اسلحه برای آنها جمع آوری کرده اند و جوانان آلمانی را برای فرستادن به سوریه جذب می کنند.
مخالفان سوری از اتباع آلمانی برای اجرای حملات انتحاری استفاده می کنند زیرا اتباع آلمانی تجربه جنگیدن ندارند و زبان عربی نیز نمی دانند . اکثر جوانان آلمانی که در سوریه مستقر شده اند ، اهل استان راین شمالی - وِستفالیا هستند و بقیه این جوانان نیز اهل استان های هِسِن ،  برلین ، باواریا و هامبورگ هستند .
دولت آلمان از اینکه جوانان آلمانی مستقر در سوریه از طریق اینترنت هموطنان خود را برای عزیمت به سوریه تحریک می کنند ، ابراز نارضایتی می کند، زیرا از گسترش افراط گری در این کشور نگران است؛ به عنوان مثال سایت اینترنتی " شام سنتر " اواخر ژوئیه برنامه ای را به 5 زبان از جمله آلمانی برای تحریک جوانان به جنگ در سوریه به راه انداخت .
اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان اعلام می کند ، 10 تبعه آلمانی که قبلا در سوریه جنگیده بودند ، به کشورشان بازگشته اند و تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شوند.

پربیننده ترین خبرها