37 مسئول رژیم قذافی در دادگاه جنایی لیبی

37 مسئول رژیم قذافی در دادگاه جنایی لیبی
پنج‌شنبه 2 آبان 1392 - 20:30

مسئولان رسیدگی به پرونده مسئولان رژیم معمر قذافی دیکتاتور سرنگون شده لیبی در جلسه امروز خود مقرر کردند 37 مسئول دوران قذافی از جمله "سیف الاسلام" پسر دیکتاتور معدوم و "عبدالله السنوسی" وزیر اطلاعات وقت و داماد معمر قذافی، را به اتهام جنایت علیه ملت لیبی به دادگاه جنایی ارجاع دهند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "موسی الزنتانی" وکیل خانواده های کشته شدگان زندان ابوسلیم گفت: مسئولان پرونده 37 متهم را به دادگاه جنایی معرفی کردند، البته متهم سی و هشتم هنوز به دادگاه معرفی نشده و دادستانی حق دارد به این تصمیم درباره متهم سی و هشتم اعتراض کند.

وی احتمال تعویق اعلام حکم متهمان را بعید دانست و افزود: دادستان زمان جلسه محاکمه 37 متهم را تعیین خواهد نمود. 
در جلسه امروز دادگاه فقط 10 متهم حضور داشتند چون حضور آنها الزامی نبود اما در جلسه دادگاه جنایی که مسئولان سابق رژیم محاکمه خواهند شد، حضور همه متهمان الزامی است.
قاضی تحقیق اوایل ماه جاری تصمیم گرفت بررسی اتهامات مسئولان رژیم قذافی را به تعویق بیندازد، تا هیات منصفه برای بررسی دقیق مدارک ارایه شده در باره اتهامات آنان فرصت کافی داشته باشد.
این افراد به قتل، دستور تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان بی دفاع، جذب مزدوران برای مقابله با مردم، تشکیل گروه های شبه نظامی مسلح برای قتل افراد بی گناه و تحریک به تجاوز متهم هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها