بزرگترین اقلیت قومی اروپا در فقر و تبعیض نژادی می سوزد

بزرگترین اقلیت قومی اروپا در فقر و تبعیض نژادی می سوزد
شنبه 4 آبان 1392 - 11:36

اکثر قریب به اتفاق بزرگ ترین اقلیت قومی اروپایی که تعدادشان 12 میلیون نفر اعلام شده است، در این اتحادیه ثروتمند زیر خط فقر زندگی می کنند و در تب تبعیض نژادی می سوزند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، طبق برخی برآوردها ، حدود 12 میلیون کولی در منطقه اتحادیه اروپا زندگی می کنند که تقریباً 90 درصد آنها زیر خطر فقر به سر می برند.
جیزرکا تیگانی از سازمان عفو بین الملل معتقد است  مشکل کولی ها فراتر از فقر است.
وی به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: اولین قدم برای مقابله با این مشکل بزرگ ، مبارزه با تبعیض و نژادپرستی است که کولی ها هر روز در اروپا شاهد آن هستند.
این عضو سازمان عفو بین الملل افزود: ما از دوازده میلیون نفر صحبت می کنیم یعنی بزرگترین اقلیت قومی در اروپا. این عده با تخلیه اجباری خانه هایشان مواجهند و وقتی به کشور دیگری در اتحادیه اروپا مهاجرت می کنند ، بیرون رانده می شوند.
وی خاطرنشان کرد: آنها می خواهند بخشی از جامعه اروپا باشند اما این فرصت به آنها  داده نمی شود. اتحادیه اروپا می تواند در این زمینه نقشی را ایفا کند؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید با واقعیت های این اقلیت قومی روبرو شوند.
فرانسه از کشورهای پیشرو در اخراج کولی های اروپا است، این کشور به ویژه در زمان ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی انتقادات بسیاری را به دلیل تخریب محل زندگی کولی ها و اخراج و آواره کردن آنها برانگیخت.
مانوئل والس‌، وزیر کشور فرانسه گفته است: اکثریت کولی‌های رومانیایی باید به سوی مرزها رانده شوند. ما این جا از آن‌های استقبال نمی‌کنیم. من به شما سخنان میشل روکارد(نخست وزیر سوسیالیت پیشین) را یادآوری می‌کنم که گفت: این وظیفه فرانسه نیست که با مشکلات تمامی جهان رودر رو شود.
وزیر کشور فرانسه، به رغم انتقادات گسترده از سوی اتحادیه اروپا از اظهارات جنجال برانگیز خود درباره اخراج هزاران کولی نژاد رومانی‌تبار دفاع کرد.
این اظهارات جنجال برانگیز در حالی بیان شده که دولت فرانسه به تکرار درباره برچیدن اردوگاه‌های کولی‌های رومانیایی و اخراج ساکنان آن‌ها با پروازهای رایگان به وطن اصلی خود، عمدتا بلغارستان و رومانی مورد انتقاد قرار گرفته است.
منتقدان می‌گویند برچیدن اردوگاه‌ها و اخراج ساکنان آن غیرانسانی و هدر دادن پول مالیات دهندگان است در حالی که جامعه کولی‌های رومانیایی‌ با وجود هزینه کردن هزاران یورو برای بازگرداندن آن‌ها، از نظر تعداد با ثبات مانده است. تا کنون تمامی کولی‌های رومانیایی‌که به وطن اصلی خود بازگردانده شده‌اند، با استفاده از قانون مسافرت آزاد اتحادیه اروپا دوباره به فرانسه بازگشته‌اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها