سکوت عربستان در برابر جاسوسی گسترده آمریکا

سکوت عربستان در برابر جاسوسی گسترده آمریکا
يکشنبه 5 آبان 1392 - 08:25

با گسترش ابعاد رسوایی آژانس امنیت ملی آمریکا در پرونده شنود تماسهای تلفنی کشورهای اروپایی و چند کشور دیگر، کشورهای عربی که بزرگترین قربانیان این جاسوسی بوده اند همچنان ساکت هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "ایلاف" نوشت: گزارشها حاکی است که شنود تماسها در کشورهای عربی از چندین میلیارد مورد فراتر رفته و بسیار گسترده تر از موارد فاش شده در کشورهای اروپایی بوده است.
در همین راستا منابع آگاه نیز تأکید کرده اند که این عملیات شنود در کشورهای عربی در ارتباط با تماسهای تلفنی شماری از سران عرب و نهادهای مهم تصمیم گیرنده در این کشورها بوده است.
آمریکا به سرعت تلاش کرد تا به هم پیمانان اروپایی خود که قربانی این عملیات جاسوسی بوده‌اند اطمینان دهد که چنین اتفاقی صورت نگرفته؛ ولی در حالیکه کشورهای اروپایی با تمام قدرت به دنبال رسیدن به توافقنامه‌ای برای مقابله با جاسوسی و تحت فشار گذاشتن آمریکا برای امضای این توافقنامه هستند، کشورهای عربی کاملا درباره این موضوع سکوت کرده‌اند.
اسناد فاش شده توسط "ادوارد اسنودن" کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان داد که این نهاد امنیتی تماسهای تلفنی چند کشور عربی و از جمله آنها عربستان سعودی، مصر، اردن و عراق را شنود کرده است.
با وجود افشای این مسأله خطرناک، موضوع قابل توجه سکوت کشورهای عربی است که میلیاردها تماس تلفنی آنها شنود شده است.

پربیننده ترین خبرها