دلیل شکایت نکردن قربانیان شکنجه در بحرین

دلیل شکایت نکردن قربانیان شکنجه در بحرین
يکشنبه 5 آبان 1392 - 21:46

منامه (العالم)- رئیس اداره آزادی و حقوق بشر در جمعیت وفاق بحرین، با اشاره به خودداری قربانیان شکنجه در این کشور از شکایت گفت، شکنجه یک امر ریشه دار در دستگاههای امنیتی و بازجویی بحرین است.

هادی الموسوی روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: دستگاه های امنیتی و نهادهای بازجویی در بحرین شکنجه را بعد از انقلاب 2011 آغاز نکردند؛ بلکه طی دهه های پیش نیز دست به این کار می زدند و در حالی که همچنان گزارش هایی از قربانیان شکنجه دریافت می کنیم رژیم بحرین این مساله را انکار می کند.
وی افزود: چیزی که موجب پیچیده تر شدن موضوع می شود، این است که حکومت نمی خواهد وجود شکنجه را بپذیرد و علی رغم این که "خوان مندز" مخبر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه اسامی شکنجه گران را در اختیار دارد، اما تا کنون هیچ یک از آنان محکوم نشده اند.
الموسوی خاطرنشان کرد قربانیان شکنجه از طرح شکایت نزد موسسات رسمی نگرانند، زیرا می ترسند مورد انتقام جویی قرار گیرند علاوه بر این که از انعکاس شکایت خود به سازمان های حقوقی مستقل اطمینان خاطر ندارند.
رئیس اداره آزادی و حقوق بشر در جمعیت وفاق بحرین تصریح کرد: مندیز تا کنون نتوانسته از بحرین بازدید کند، زیرا رژیم از ترس اعلام نتایج گزارش شکنجه ها و رسوایی بعد از آن به وی اجازه ورود به بحرین را نداده است.
هادی الموسوی افزود: اگر رژیم بحرین شهروندان را شکنجه نکرده است، ورود و بازدید مندز که یک شخصیت محترم بین المللی است، به نفع حکومت خواهد بود درحالیکه تعویق انداختن بازدید او به ضرر حکومت است.
شرکت کنندگان در جلسه کمیته دفاع از حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد در پی تعویق افتادن دیدار مخبر ویژه شکنجه در قبال اوضاع حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کرده اند زیرا روزانه گزارش هایی از اخذ اعتراف تحت شکنجه از بحرین مخابره می شود.

پربیننده ترین خبرها