ناامیدی صهیونیست ها از گنبد آهنین

ناامیدی صهیونیست ها از گنبد آهنین
دوشنبه 6 آبان 1392 - 08:05

العالم- مقام های رژیم صهیونیستی پس از حدود سه سال از راه اندازی سامانه موشکی موسوم به گنبد آهنین برای دفاع در برابر شلیک موشک ، اکنون به ناکارآمدی آن اعتراف کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این سامانه موشکی با تبلیغات فراوان صهیونیست ها اوایل 2011 با ماموریت هدف قراردادن موشک و گلوله های توپ شلیک شده در فاصله 4 تا 70 کیلومتری طراحی و راه اندازی شد، اما هیچگاه نقطه اتکایی برای صهیونیست ها به منظور رهایی از کابوس شلیک موشک های مقاومت نبود.

اکنون اعتراف به شکست این سامانه و تاکید کارشناسان بر ضعف های فراوان آن چالش امنیتی تازه ای را برای مقام های رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، به نقل از " ناتان فابر " کارشناس سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی نوشت : این سپر موشکی در یک جنگ تمام عیار به طور کامل شکست ‌خورده است.

فابر تصریح کرد: راهبرد رژیم صهیونیستی در به کارگیری سپر چند لایه موشکی نقاط ضعفی دارد که ممکن است در یک جنگ تمام عیار اسرائیل را با مشکل مواجه کند.

وی که 30 سال در صنعت هوایی فعالیت کرده و 10 سال هم به نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی مشاوره داده، تاکید کرد سامانه موشکی رژیم صهیونیستی به تنهایی قادر به پاسخگویی به حملات علیه مراکز استراتژیک نیست،  به طوریکه در جریان جنگ هشت روزه غزه در نوامبر 2012، این سامانه نتوانست موشک های شلیک شده از سوی مقاومت فلسطین را رهگیری کند

همچنین رئیس پروژه سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در گفتگو با کانال ده تلویزیون این رژیم به ناکار آمدی این سامانه در برابر مقاومت اذعان کرد.

" یوسی دروکر" تاکید کرد: نباید به عملکرد سامانه ضد موشکی گنبد آهنین اعتماد کامل داشت.

وی گفت: آتشبار و موشک های بکار رفته در سامانه گنبد آهنین هزینه های بسیار گذافی بر دوش ارتش رژیم صهیونیستی نهاده و این درحالی است که این سامانه قادر نیست موشک های مقاومت را متوقف کند.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که اسرائیل نمی تواند از طریق سامانه گنبد آهنین امنیت فلسطین اشغالی را تامین کند.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: در صورت وقوع جنگ ، سامانه گنبد آهنین قادر به محافظت از صهیونیست ها نیست.

"عمیر ایشل" فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفت: سامانه گنبد آهنین در قبال حملات موشکی به سرزمین های اشغالی ضعیف است و نمی تواند به موقع در برابر حملات موشکی و راکتی عکس العمل مناسب نشان دهد.

ایشل اظهار کرد: سران رژیم صهیونیستی باید در محاسبات خود در استقرار سامانه گنبد آهنین تجدید نظر کنند، در غیر این صورت این رژیم بسیار آسیب پذیر خواهد بود .

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی "معاریو" هم با اذعان به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین نوشت: گنبد آهنین حتی یک موشک را هم سرنگون نکرده است.

اذعان صهیونیست ها در ناتوانی سامانه گنبد آهنین در حالی است که در جنگ هشت روزه غزه ( 14 تا 21 نوامبر 2012 ) ، مقاومت فلسطین با شلیک صدها فروند راکت و موشک به مناطق راهبردی فلسطین اشغالی از جمله مراکز نظامی و امنیتی، ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد؛ به طوری که به گفته کارشناسان نظامی صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین فقط توانست ده درصد از موشک های شلیک شده را رهگیری کند.

پربیننده ترین خبرها