اقدام جالب هنرمند فرانسوی در دفاع از حجاب

اقدام جالب هنرمند فرانسوی در دفاع از حجاب
دوشنبه 6 آبان 1392 - 09:27

العالم - هنرمند و بازیگر فرانسوی با راه‌اندازی نمایش خیابانی در مناطق مختلف شهر پاریس، به بدرفتاری و تبعیض در باره زنان مسلمان محجبه کشورش اعتراض کرد.

«سونیا مرازگا»( Sonia Merazga) هنرمند و هنرپیشه معروف فرانسوی نمایش خیابانی در مناطق مختلف شهر پاریس به راه انداخت تا افکار عمومی را نسبت به تبعیض‌های اعمال‌شده علیه زنان محجبه آگاه و با آن مبارزه کند.

این بازیگر معروف فرانسوی با حجاب کامل و محبوس کردن خود درون یک محوطه شیشه‌ای در بسته، تلاش کرد تا به شیوه غیرکلامی و از طریق هنرمندانه محدودیت‌های اعمال شده علیه زنان محجبه در فرانسه را به نمایش بگذارد و با آن مقابله کند.

 

مرازگا هدف خود را از این نمایش که آن را در مناطق مختلف پاریس از جمله «بلویل»(Belleville)، «بوبورگ»(Beaubourg) و «موت پیکه گرونل»(Motte-Piquet-Grenelle) به اجرا گذاشت، مبارزه با وضع قوانین محدودکننده برای زنان محجبه توصیف کرد.

مرازگا در مصاحبه ای خاطرنشان کرد: زنان باید این حق را داشته باشند که خود درباره نحوه پوشش خود تصمیم بگیرند و هیچکس حتی دولت نمی‌تواند این حق را از آنان سلب و درباره نحوه پوشش آنان تصمیم‌گیری کند.

 

 

 

 

 

 

 وی همچنین اعلام کرد که قصد دارد نتایج این نمایش خود و بازخوردهای شهروندان فرانسه نسبت به آن را در قالب مستندی تهیه کند و در آینده نزدیک به نمایش درآورد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها