166 کشته و زخمی در انفجارهای خونین عراق

166 کشته و زخمی در انفجارهای خونین عراق
دوشنبه 6 آبان 1392 - 14:17

العالم - شمار قربانیان انفجارهای پی در پی یکشنبه خونین عراق (27 اکتبر) در مناطق مختلف بغداد و نیز حمله انتحاری به موصل در شمال این کشور افزایش یافت و به دستکم 66 کشته و بیش از 100 زخمی رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع امنیتی عراق اعلام کردند بر اثر انفجار همزمان 10 خودروی بمب گذاری شده در مناطق الشعب، المشتل، باب المعظم، الحریه، سبع البور، ابودشیر، الطابیه و البیاع، 42 نفر در بغداد کشته شدند.

خبرگزاری اسوشيتد پرس به نقل از افسران پلیس عراق نیز اعلام کرد که بر اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یک مرکز تجاری در شهر النهروان واقع در جنوب شرقی بغداد 7 نفر کشته و 15 نفر نیز زخمی شدند.

یک افسر پلیس نیز افزود: 12 نفر بر اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در محله الشعب و ابودشیر و 23 تن دیگر نیز در محله های المشتل، سبع البور، البلديات، البياع، لحرية و اور کشته شده اند.

منابع مزبور اظهار داشتند بر اثر انفجارهای متعدد دیروز(شنبه) در برخی مناطق عراق از جمله درمنطقه الحریه 5 نفر کشته و 9 نفر زخمی، در منطقه الشعب نیز  5 نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی و در بازار شمال بغداد هم 5 نفر کشته و 8 تن زخمی شدند. در  موصل نیز یک حمله انتحاری موجب کشته شدن 14 و زخمی شدن 30 تن گردید.

این انفجار یک گروه از سربازان را که منتظر دریافت حقوق ماهیانه خود در نزدیکی بانکی در شرق موصل بودند، هدف قرار داده بود.

منابع امنیتی اعلام کردند این حمله توسط یک تروریست انتحاری صورت گرفت که خودروی بمب گذاری شده خود را در منطقه الفیصلیه در شرق موصل منفجر کرد. در منطقه شرق موصل نیز در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده که ایست و بازرسی پلیس را نشانه گرفته بود، یک زن کشته و 8 نفر زخمی شدند.

عباس الزیدی کارشناس امور راهبردی در این زمینه خاطرنشان کرد امکانات عراق هنوز ضعیف است و اوضاع سیاسی کشور در کنار حوادث منطقه  تاثیر بسزایی در مشکلات امنیتی عراق داشته است.

معتز محیی الدین عبدالحمید رئیس مرکز پژوهش های امنیتی عراق در گفت و گو با رویترز خاطرنشان کرد: طرح های امنیتی عراق بسیار سنتی و قدیمی هستند و در وضعیت کنونی کاربرد ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها