سریال جاسوسی آمریکایی ها به اسپانیا رسید

سریال جاسوسی آمریکایی ها به اسپانیا رسید
دوشنبه 6 آبان 1392 - 17:56

العالم- چندی پس از افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در فرانسه و آلمان،رسانه هاي اروپايي از شنود 60 ميليون مكالمه شهروندان اسپانیایی در عرض یک ماه خبر داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در ادامه افشاگری های ادوارد اسنودن پیمانکار فراری سازمان های جاسوسی آمریکا که هم اکنون به روسیه پناهنده شده است، در دسامبر سال 2012 میلادی آژانس امنیت ملی آمریکا 60 میلیون تماس تلفنی شهرواندن اسپانیایی را رصد کرده است.در پی انتشار این خبر، دولت اسپانيا سفير آمريكا در مادريد را احضار کرده و موضوع جاسوسي آمريكا از شهروندان و سياستمداران خود را مورد تحقیق قرار داده است.

در هفته اخیر افشا جاسوسی های گسترده آمریکا در فرانسه و آلمان مشکلات فراوانی را برای واشنگتن ایجاد کرد و خشم گسترده اروپايي ها را برانگيخت.

بر همین اساس امروز دوشنبه نشستی امنيتي ميان يك هيات پارلماني از اتحاديه اروپا و مسئولان امنيتي آمريكا و اعضاي كنگره این کشور برگزار خواهد شد."كلود موريس" رئيس اين هيات می گوید دراين نشست، حقوق شهروندان اروپايي در جاسوسی آمریکایی ها بررسی خواهد شد.

همچنين هياتي از مسئولان بلندپايه سازمان اطلاعات آلمان به واشنگتن مي روند تا درخصوص شنود مكالمات آنگلا مركل صدر اعظم این کشور از آمريكايي ها توضيح بخواهند.

اما در اسپانیا مدارک جدید نشان می دهد که آمریکایی هاهر تماس تلفنی و شماره تماس گیرنده و کسی که با او تماس گرفته شده را ثبت کرده اند. البته محتوای این تماس ها در گزارش هایی که در اختیار آنها قرار گرفته، وجود ندارد. این جاسوسی‌ها شامل تماس های تلفنی سیاستمداران اسپانیایی نیز می‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده ادوارد اسنودن آژانس امنیت ملی آمریکا از رهبران 35 کشور جهان از جمله متحدان اصلی واشنگتن نیز جاسوسی می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها