ماجرای آزادی 26 اسیر فلسطینی

ماجرای آزادی 26 اسیر فلسطینی
چهارشنبه 8 آبان 1392 - 15:15

کمی پس از آزادی 26 اسیر فلسطینی از زندان عوفر در سرزمین های اشغالی، اشغالگران از چراغ سبز نتانیاهو برای ساخت 1500 واحد مسکونی برای صهیونیستها در منطقه رامات شلومو در قدس شرقی خبر می دهند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این 26 نفر دومین گروه اسرای فلسطینی هستند که پس از توافق تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در چارچوب مذاکرات سازش و ادامه شهرک سازی ها آزاد می شوند. تشکیلات خودگردان توافق کرده است که در مقابل این امتیازها 104 اسیر فلسطینی آزاد شوند.

رادیو نظامی رژیم صهیونیستی سه شنبه شب از احداث 1500 واحد مسکونی در منطقه رامات شلومو واقع در قدس شرقی خبر داد.این خبر کمی پس از آزادی 26 اسیر فلسطینی از زندان عوفر منتشر شد.

به گفته این رادیو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جدعون ساعر وزیر داخلی این رژیم طرح احداث 1500 واحد مسکونی در رامات شلومو را تصویب کردند.

گفته می شود نتانیاهو برای راضی نگاه داشتن تندروها و کاهش مخالفت ها با آزادی اسرای فلسطینی، مرحله دوم عملیات آزادی اسرای فلسطینی را در ازای احداث صدها واحد مسکونی در مناطق غصب شده انجام داده است.

 نتانیاهو و ساعر هم چنین با دو طرح احداث مرکز گردشگری و باستانی در قدس شرقی موافقت کردند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در سخنانی به مناسبت آزادی اسرای فلسطینی، توافق با این رژیم برای توسعه شهرک سازی در برابر آزادی اسرای فلسطینی را تکذیب کرد.

پربیننده ترین خبرها