حرکت تکفیری های یمن در راستای اهداف آمریکا

حرکت تکفیری های یمن در راستای اهداف آمریکا
چهارشنبه 8 آبان 1392 - 21:31

العالم - رئیس شورای سیاسی حوثی های یمن، گفت: تکفیری های تروریست در منطقه دماج از سوی قدرت های بین المللی به ویژه آمریکا و برخی کشورهای منطقه، حمایت می شوند.

"صالح هبره" شامگاه چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با شبکه العالم، افزود: گروه های تکفیری اخیرا در منطقه دماج یک مرکز آموزش دینی را به پایگاه و مرکز آموزش نظامی تبدیل کرده اند.
وی تاکید کرد: تکفیری ها افرادی را از اقصی نقاط جهان و از تابعیت های عربی و غیرعربی به این منطقه فرا می خوانند و آنها نیز با حمله به شهروندان و راهزنی در منطقه موجب ایجاد نگرانی و مشکل برای یمنی ها شده اند.
هبره خاطرنشان کرد: گروههای تکفیری با اعزام نیرو 20 روز است که استان صعده را محاصره  کرده و نزدیک به 20 میلیون ساکن این استان را با مشکلات عدیده روبه رو کرده اند.
رئیس شورای سیاسی حوثی ها تصریح کرد که اوضاع در یمن به گونه ای است که به دلیل نبود یک دولت واقعی و قوی، نابسامانی و ناامنی در این کشور حاکم شده است.

هبره، سردمداران آمریکا را طراح مشکلات مردم یمن دانست و بیان داشت: متاسفانه گروه های تکفیری با نداشتن اطلاع از اهداف و سیاست های آمریکایی ها، به دام آن کشور افتاده و ندانسته در راستای اهداف واشنگتن گام بر می دارند.

پربیننده ترین خبرها