مسیحیان سوریه حزب الله را مدافع خود می دانند

مسیحیان سوریه حزب الله را مدافع خود می دانند
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 20:07

کانال اول شبکه ARD آلمان چند روز پیش فیلمی مستند درباره ظلم و ستم روا داشته شده در حق شهروندان مسیحی در سوریه که به فرار صدها هزار نفر از آنان به لبنان سپس اروپا منجر شده است، پخش کرد که در آن شهروندان مسیحی سوریه ارتش این کشور و نیروهای حزب الله را مدافع خود عنوان می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کانال یک تلویزیون آلمان که دارای 9 شبکه است، به نقل از "جرج صلیبا" کشیش لبنانی و دو خانواده مسیحی سوری رانده شده از لبنان گزارش داد که کسانی که به مسیحیان در سوریه ظلم می کنند، نظام حاکم بر سوریه نیست، بلکه اسلام گرایان تندرو هستند وحزب الله به مسیحیان کمک می کند و برای دفاع از آنان می جنگد.

در این گزارش به نقل از منابع مطلع یاد شده آمده است که مسیحیان شرقی، برای غرب اهمیت ندارند و غرب فقط به تعداد آنان توجه دارد.

مساله قابل تامل دراین گزارش این است که اسلام گرایان افراطی و تندرو، آوارگان سوری را حتی در آلمان تعقیب می کنند و تلاش می کنند تا آنان را در آن جا بکشند.

این گزارش به نمونه ای از تعقیب آوارگان سوری در آلمان اشاره می کند که درآن یک خانواده مسیحی سوری که به آلمان رفته است، از سوی آوارگان "سنی متعصب" به قتل تهدید شده است، به طوری که مجبور به فرار از آلمان می شود، علیرغم اینکه وضعیت جسمی زن این خانواده وخیم بوده است.

مساله ای که در این گزارش بیشتر جلب توجه می کند، اشاره به این موضوع است که شاخه نظامی حزب الله در اروپا و به طور کل غرب که در فهرست گروه های تروریستی قرار دارد، از مسیحیان در سوریه دفاع می کند.

این درحالیست که کسانی که در فهرست به اصطلاح "گروه های انقلابی" قرار دارند، به  مسیحیان در سوریه ظلم و ستم می کنند، آنها را می کشند و کلیساهای آنان را به آتش می کشند.

یکی از دوستان ناظر بر رسانه های آلمان به "الحقیقه" سوریه گفت: این گزارش، نقطه عطفی در شیوه تفکر بخش مهمی از رسانه های آلمان به شمار می رود و نشان دهنده "نبرد" واقعی میان رسانه های آلمان است.

در شرایطی که برخی از این رسانه ها واقعیت هایی را که در آغاز بحران سوریه حاکم بود، نادیده می گرفتند، برخی دیگر از این رسانه ها شواهدی دیگر می یافتند که به ویژه پس از اینکه اسلام گرایان وهابی نفوذ و سلطه بیشتری بر محافل مسلحان سوری پیدا کردند و جنایت های طایفه ای و مذهبی زیادی را مرتکب شدند، بیش از پیش خود را نشان می داد.

فیلم پخش شده از این شبکه آلمانی این مسیحیان به صراحت از مشکلات خود در مناطق مختلف سوریه به خصوص شهر مسیحی نشین معلولا و تلاش های حزب الله برای راندن تکفیری ها از این شهر و نجات جان شهروندان مسیحی سخن می گویند که در نوع خود جالب توجه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها