نقش ضد و نقیض بلژیک در تروریسم سوریه

نقش ضد و نقیض بلژیک در تروریسم سوریه
شنبه 11 آبان 1392 - 07:12

اگرچه بلژیکی ها از سیاست های جدید برای مقابله با اعزام تروریست به سوریه خبر می دهند، اما با عنوان" کمک های بشردوستانه" 9 میلیون یورو به مخالفان مسلح سوری کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از بروکسل، نمایندگان بلژیکی از سیاست های دولت این کشور و دیگر پایتخت های غربی در خصوص نحوه تعامل با بحران سوریه به شدت انتقاد می کنند. نمایندگان بلژیکی سرویس های اطلاعاتی کشورهای اروپایی را به جذب جوانان واعزام آنها به سوریه برای جنگیدن در کنار گروه های مسلح افراطی متهم کردند.

گفته می شود اعزام تروریست به سوریه از بلژیک در پی خطبه یک روحانی تندروی سعودی در یکی از مساجد این کشور آغاز شد.اما مسئولان بلژیکی می گویند سیستم ویژه ای را برای نظارت بر جذب تروریست برای اعزام به سوریه ایجاد کرده اند و روز سه شنبه این هفته 6 نفر از عناصر یک شبکه را که در این زمینه فعالیت می کرد، بازداشت کردند.

در پارلمان بلژیک جار و جنجال شدیدی درباره راه های توقف جذب و اعزام نیروهای افراطی و موضع گیری کلی درقبال بحران سوریه به راه افتاده است.

بلژیک همان کشوری که درکنار فرانسه در کشور مالی علیه القاعده وارد جنگ شد به افشاگری نمایندگان پارلمان بلژیک 9 میلیون یورو برای کمک به گروه های مسلح سوری تحت عنوان "کمک های انسان دوستانه" هزینه کرده است.

نمایندگان پارلمان بلژیک در سایه جنجالی که دراین کشور درخصوص دخالت دولت در بحران سوریه ایجاد شده است، می گویند آنچه در سوریه روی می دهد، توطئه علیه این کشور با هدف نابودی آن است و این رویدادها جنگ داخلی نیست.

"‌لورانت لويز"نماینده پارلمان بلژیک به خبرنگار العالم گفت: اقدام فرانسه در امضای سند مشترکی با عربستان برای حمایت نظامی و سیاسی از تروریست ها قابل قبول نیست و هدف از این اقدامات تضعیف دولت سوریه است.

لورانت لويزکه دشمنانش وی را مدافعِ سرسخت دولت سوریه و دشمن سرسخت رژیم اسرائیل می دانند، بعد از شرکت در اعتراض مقابل سفارت اسرائیل در بروکسل با محدودیت هایی از سوی رسانه ها روبرو شد.به ویژه پس از اینکه در سخنانی از نقش سازمان های اطلاعاتی غرب در بسیج کردن جوانان و اعزام آنان به سوریه برای شرکت در جنگ ضد نظام سوریه پرده برداشت.

اظهارات این نماینده بلژیکی، در میان عرب های مقیم این کشور و شخصیت های بلژیکی بازتاب گسترده داشته است.

"فادي بنعدي" رئيس گروه های اقلیت عربی در بروکسل در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: موضع رسمی دولت بلژیک اجرای تصمیماتی است که ناتو و آمریکا اتخاذ کرده است و هدف نابودی سوریه از طریق گروه ها و جنبش های تکفیری با حمایت های مالی کشورهای حوزه خلیج فارس و سلاح های آمریکایی و اروپایی است.

 01 - 14:55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها