جنگ دیپلماتیک مغرب و الجزایر بالا گرفت

جنگ دیپلماتیک مغرب و الجزایر بالا گرفت
شنبه 11 آبان 1392 - 12:14

وزارت امورخارجه الجزایر در اقدامی تلافی جویانه روز جمعه، کاردار مغرب (مراکش) را فرا خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فراخوانی کاردار مغرب درالجزایر یک روز پس از اقدام مغرب در فراخوانی سفیر خود از الجزایر در اعتراض به اقدامات خصمانه این کشور در خصوص "صحرای غربی"  صورت گرفت.
خبرگزاری الجزایر گزارش داد: فراخوانی کاردار مغرب به وزارت امور خارجه، در اعتراض به یورش گروهی از تظاهرکنندگان مغربی به ساختمان کنسولگری الجزایر در دارالبیضاء پایتخت اقتصادی مغرب و پایین آوردن پرچم الجزایر از بالای این ساختمان صورت گرفت.
گزارش های رسانه ای مغرب حاکی از آن است که یکی از جوانان تظاهرکننده پرچم الجزایر را از بالای ساختمان کنسولگری پایین آورد تا آن را پاره کند اما نیروهای پلیس مغرب وی را بازداشت کردند و بار دیگر پرچم الجزایر را بر بالای مقر کنسولگری این کشور در مغرب برافراشتند.

این حادثه که همزمان با پنجاه و نهمین سالروز شروع انقلاب آزادیبخش الجزایر صورت گرفت، موجب خشم فراوان ِ محافل سیاسی الجزایر شد و زمینه را برای تشدید بحران میان دو طرف در خصوص قضیه "صحرای غربی" فراهم می کند.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه مغرب، با تکرار اقدامات تحریک آمیز و خصمانه الجزایر درقبال مغرب به ویژه در خصوص قضیه "صحرای غربی"، این کشور روز پنج شنبه تصمیم گرفت که سفیر خود را در الجزایر فرا بخواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها