افشای نوار صوتی،نقشه السیسی را لو داد

افشای نوار صوتی،نقشه السیسی را لو داد
شنبه 11 آبان 1392 - 14:56

وزیر دفاع مصر که به دلیل برکناری محمد مرسی و اعلام آمادگی برای نامزدی ریاست جمهوری در مظان اتهام قبضه قدرت قرار دارد؛ به تازگی در نوار صوتی منتسب به وی بر لزوم تقویت و تحکیم جایگاه نهاد نظامی مصر در قانون اساسی و به مدت دست کم 15 سال تاکید کرده است.

" به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالفتاح السيسي" در این نوار صوتی جدید گفته است صرف نظر از این که چه کسی رئیس جمهوری مصر می شود؛ نهادهای نظامی در مصر نیازدارند که نقش آن ها به صورت قانونی برای مدت دست کم 15 سال تحکیم و تقویت شود.
السیسی در گفتگو با "ياسر رزق"سردبیر روزنامه "المصري اليوم" نیز گفته است که خواسته تحکیم جایگاه نهادهای نظامی مصر به آن دلیل مطرح شده است که نهادهای نظامی ستون اصلی کشور به شمار می روند.
السیسی ماه گذشته در نوار صوتی منتسب به وی که شبکه رصد آنرا پخش کرد ، خواستار گنجانده شده ماده ای در قانون اساسی مصر برای تثبیت جایگاه وی در سمت وزیر دفاع شد تا به وی اجازه داده شود که نقش خود را از سرگیرد حتی اگر رئیس جمهور مصر نشود.
وزیر دفاع مصر در این نوار صوتی، فردی را خطاب قرار می دهد و به او می گوید "تو طرحی را به همراه روشنفکران هدایت می کنی که السیسی را درجایگاه وزیر دفاع تثبیت کند و اجازه بدهد که نقش خود را از سرگیرد ، حتی اگر رئیس جمهوری مصر نشود.

شبکه رصد، پیش از این نیز، یک نوار ویدیویی منتشر شده را از دیدار السیسی و گروهی از افسران مرکز " دار الحرب الکیمیائیه " منتشر کرد که به نظر می رسد دراین دیدار طرحی برای کنترل رسانه های گروهی و بازگرداندن خط قرمزهایی که انقلاب 25 ژانویه 2011 آنرا از بین برده بود ، بررسی شده بود.
السيسي با پشتیبانی ارتش و همکاری احزاب ملی و لیبرال و برخی از شخصیت های دینی و سیاسی مصر، در سوم ژوئیه گذشته، کودتای نظامی را  ضد محمد مرسی (رئیس جمهوری برکنار شده مصر) رهبری کرد. در پی این کودتا، طبق اعلام ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت انقلاب، در اقدامات خشونت بار ضد طرفداران مرسی و گروه اخوان المسلمین ، صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی و زندانی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها