گزارش العالم از تدابیرامنیتی درقاهره پیش از محاکمه مرسی

گزارش العالم از تدابیرامنیتی درقاهره پیش از محاکمه مرسی
دوشنبه 13 آبان 1392 - 11:42

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد : نیروهای امنیتی مصر با افزایش حضوردر خیابانهای قاهره و بستن میادین بزرگ و خیابانهای منتهی به محل محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده، تدابیرامنیتی شدیدی اتخاذ کرده اند.

بنابر این گزارش مرسی امروز (دوشنبه) به همراه 14 نفر دیگر به اتهام تحریک برای قتل تظاهر کنندگان  و تماس با گروههای خارجی محاکمه خواهد شد اما تدابیر امنیتی شدید نتوانسته از برگزاری تظاهرات توسط هواداران وی در اعتراض به این محاکمه جلوگیری کند.
مقامات مصری پیش از محاکمه مرسی به عنوان اولین رئیس جمهوری منتخب که پس از یک سال از بعهده گرفتن سمت ریاست جمهوری عزل شد، تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده اند؛ مسئولان امنیتی این اقدامات را پیش گیرانه توصیف می کنند.
نیروهای امنیتی با کمک خودروهای زرهی و خودروهای پلیس، حضور نیروهای نظامی، بستن میادین بزرگ و خیابانهای منتهی به محل محاکمه رئیس جمهوری خلع شده، تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده اند.
رهبران حزب چپ گرای التجمع نیز بر اهمیت این اقدامات تاکید کردند.
"امینه نقاش " معاون رئیس حزب التجمع به خبرنگار العالم گفت: این تدابیر در پی تهدیدهای گروه الاخوان و رهبران آنان مبنی بر تبدیل روز محاکمه به روزکشتار ، تخریب و ویرانی وخروج همه مردم مصر برای دفا ع از رئیس جمهوری مخلوع ،اتخاذ شده است.
گفتنی است تدابیر شدید امنیتی نتوانسته طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع را از برگزاری تظاهرات و ادامه آن منع کند.
یکی از معترضان به خبرنگار العالم گفت : محاکمه محمد مرسی یک بازی است زیرا  او رئیس جمهور قانونی مصر است و نمی توان وی را محاکمه کرد بلکه آنان خود محاکمه خواهند شد.
یکی دیگر از شهروندان معترض خاطرنشان کرد: تا نابودی حکومت نظامیان، به تظاهرات ادامه خواهیم داد و به یاری خدا پیروز خواهیم شد.

دیگر شهروند مصری به خبرنگار العالم تأکید کرد: در اولین جلسه حکمی صادر نخواهد شد، بلکه مانند حسنی مبارک پس از چندین جلسه حکم صادر می شود.
MKH-3-22:32

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها