کردهای سوریه چند منطقه دیگر را پاکسازی کردند

کردهای سوریه چند منطقه دیگر را پاکسازی کردند
چهارشنبه 15 آبان 1392 - 09:03

نیروهای مردمی کرد سوریه اعلام کردند که در ادامه درگیری با گروه‌های مسلح و تروریستی، مناطق بیشتری را از این گروه‌ها پاکسازی کرده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کردهای سوریه تأکید کردند که در سومین روز درگیری‌ با تروریستها توانستند عناصر مسلح را از چند منطقه دیگر بیرون برانند. این درحالی است که گروه های  تروریستی مدعی شدند که دست به "عقب نشینی تاکتیکی" زده اند.
مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" به نقل از "ریدور خلیل" سخنگوی نظامی حزب "وحدت دموکراتیک کرد" در سوریه تأکید کرد: کردها شهر مرزی "رأس العین" در استان "الحسکه" (شمال شرقی سوریه) را تحت کنترل خود در آوردند.
بر اساس این گزارش، کردهای سوریه گروه های مسلح را از حدود 19 درصد از شهرهای این منطقه بیرون رانده اند.
ریدور خلیل خاطرنشان کرد، پیشرفت‌های اخیر پس از 3 روز درگیری شدید صورت گرفته است.
وی در خصوص ادعای گروه های مسلح مبنی بر عقب نشینی تاکتیکی از این مناطق گفت: آنها (گروه‌های تروریستی) عقب نشینی نکردند بلکه شکست خوردند. آنها تهدیدی برای مناطق کرد نشین بودند، به همین دلیل آنها را بیرون راندیم.
اکنون بیشتر گروه های مسلح و تروریستی به ویژه "جبهه النصره" در شهر شمالی "تل ابیض" نزدیک مرز ترکیه مستقر هستند.
خلیل تأکید کرد که کردهای سوریه پیشروی خود را به سوی شهر "تل ابیض" ادامه می دهند. زیرا تا هنگامی که گروه های مسلح حضور دارند مناطق ما را تهدید می کنند . ما همه مناطق بین تل ابیض و رأس العین را پس می گیریم.

پربیننده ترین خبرها