توصیه‌های مالکی برای حمایت از عزاداران حسینی

توصیه‌های مالکی برای حمایت از عزاداران حسینی
چهارشنبه 15 آبان 1392 - 16:47

نخست وزیر عراق با هشدار درباره خطر حمله به هیأت‌های عزاداری در ایام محرم و زائرانی که به مناسبت این ایام به کربلا می روند، از مردم خواست هوشیار باشند و هیأت‌های عزاداری را به دور از راههای عمومی حرکت دهند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" با قدردانی از تمام خادمان زائران امام حسین (ع) که به مناسبت ایام محرم مجالس عزاداری برگزار می کنند، در خصوص خطر حمله به هیأتهای عزاداری که در روز عاشورا به سمت کربلای معلی حرکت خواهند کرد، هشدار داد.
مالکی از شهروندان عراقی خواست با دستگاههای امنیتی همکاری کنند و هر اتفاق مشکوک را گزارش کنند. وی همچنین ضرورت اجرای طرحهای پیشگیرانه و به کارگیری نهایت تلاش برای تامین امنیت مجالس و هیأت های عزاداری را به دستگاههای امنیتی گوشزد کرد.
نخست وزیر عراق از عزاداران خواست هنگام حرکت از راههای عمومی فاصله بگیرند تا مورد حمله واقع نشوند.
گروه های تروریستی چندین سال است که زائران را در مناسبت های دینی مهم مانند دهه اول محرم، اربعین، نیمه شعبان و مراسم و سالگردهای دینی و مذهبی مورد حمله قرار می دهند و شهروندان بی گناه را به خاک و خون می کشند. خودروهای مین گذاری شده و بمب های چسبنده پرکاربردترین وسایلی است که از سوی این تروریست ها طی سالهای گذشته به کار گرفته شده است.
عراقی ها بعد از سال 2003 و سقوط رژیم دیکتاتوری صدام، هرسال در ایام محرم برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام حسین (ع) به صورت گسترده به سوی کربلا حرکت می کنند. شمار قابل توجهی از مسلمانان از کشورهای دور و نزدیک نیز برای شرکت در این مراسم به کربلا می آیند. رژیم بعثی صدام ده ها سال از برگزاری مراسم محرم در عراق جلوگیری کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها