نگاه تایمز/محاکمه مرسی آزمون دمکراسی درمصر

نگاه تایمز/محاکمه مرسی آزمون دمکراسی درمصر
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 11:16

روزنامه انگلیسی "تایمز"با اشاره به برگزاری جلسات دادگاه محمد مرسی، رییس جمهوری مخلوع مصر، این محاکمه را آزمون دمکراسی در مصر عنوان و خاطرنشان کرد که "مرسی به تاریخ پیوست".

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه انگلیسی در شماره دیروز چهارشنبه ( 6 نوامبر) در گزارشی نوشت: مرسی به عنوان نخستین رئیس جمهوری منتخب دمکراتیک در مصر، اولین رهبر اسلامگرا در کشورهای عربی و نخستین رهبر منتخبی است که بعد از بهار عربی از سمتش برکنار و همچنین دومین رئیس جمهوری معزول مصر به شمار می آید که در سه سال گذشته محاکمه می شود.

تایمز با اشاره به گزارش سازمان های حقوق بشر تصریح کرد که محاکمه مرسی نشان دهنده آزمونی حیاتی است در خصوص این که آیا مصر به مسیردمکراسی باز خواهد گشت یا خیر؟

دادگاه جنایی قاهره روز دوشنبه 13آبان ماه( 4 نوامبر) برای محاکمه محمد مرسی و ۱۴ تن دیگر از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین به اتهام تحریک به قتل مردم، برگزار شد.

مرسی در جلسه دادگاه خطاب به قاضی گفت که او همچنان رئیس جمهوری مشروع و قانونی مصر است و دادگاه نامشروع و غیرقانونی را دادگاه را به رسمیت نمی شناسد.

وی گفت: من رئیس جمهوری هستم و به زور و اجبار به اینجا منتقل شدم و این اقدام خلاف است.

وی در دادگاه از پوشیدن لباس زندان خودداری کرد اما قاضی تلاش کرد و اصرار داشت مرسی حتما لباس ویژه زندانیان را به تن کند ولی مرسی از پذیرش این موضوع خودداری کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها